Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eidfjord - Geilo vinterstid?

Startet av zaltoz, mandag 15. februar 2016, klokken 21:58

« forrige - neste »

sølv-pilen

Når det snakkes om ladetid til 95% Ta i betraktning med at Eidfjord er en kø lader. er det stor trafikk går det fort noen timer i kø i tilegg til din egen laange ladetid.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

BjørnL

At en slik diskusjon i det hele tatt oppstår viser vel godt nok at det er behov for en hurtiglader mellom Eidfjord og Geilo. Riksvei 7 er min favorittrute over fjellet, så jeg håper det kommer på plass. Maurset på vestsida hadde vært ideelt, men Haugastøl ville vel også være til god hjelp.

pudderjagar

Da er planlagt ein hurtigladar på Maurset. Går alt som da skal så er den i drift i løpet av året.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

TRM

Sitat fra: pudderjagar på søndag 21. februar 2016, klokken 22:49
Da er planlagt ein hurtigladar på Maurset. Går alt som da skal så er den i drift i løpet av året.
I forbindelse med skisenteret?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Trond.m

Sitat fra: pudderjagar på søndag 21. februar 2016, klokken 22:49
Da er planlagt ein hurtigladar på Maurset. Går alt som da skal så er den i drift i løpet av året.
Hvem har planlagt det ? Jeg vet at Grønn Kontakt har "planlagt" en combo lader i Kongsberg i mange år uten at det skjer noe. Men nå har de iallefall fjernet "kommer snart" på hirtigladekartet, så,det skjer da noe  ;) Det er forøvrig heller ingen combo hurtiglader på Geilo, så i øyeblikket må man ha rekkevidde nok til strekningen Eidfjord - Ål hvis man kjører e-Golf eller i3.

Leon

CHAdeMO-laderen på Geilo ble byttet ut for ca 1 mnd siden med en trippel standard lader.

Det burde også være mulig å kjøre Geilo - Kongsberg, med hurtiglading på Kiwi Rødberg. På Kongsberg tilbys Como på Kiwi Moane.

Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Trond.m

#21
Sitat fra: Leon på torsdag 25. februar 2016, klokken 07:15
CHAdeMO-laderen på Geilo ble byttet ut for ca 1 mnd siden med en trippel standard lader.
Takk, det var en god nyhet. Når det gjelder laderen på Kiw Moane så er det et bra supplement. Men jeg håper det snart kommer en lader langs Fv 40, gjerne ved Lampeland, da strekningen Kongsberg / Moane - Rødberg er i lengste laget på dager kalderr enn 10 kuldegrader.

frodeseverin

Det beste ville være om det kom en hurtiglader på Maurset. Håper Grønn Kontakt setter opp en der.

Sitat fra: frodeseverin på lørdag 27. februar 2016, klokken 23:14
Har dere i Grønn Kontakt vurdert å sette opp en hurtiglader på Maurset i Eidfjord?

[...]

Green Race viser at en e-Golf bruker ca. 40% av full rekkevidde fra Eidfjord til Mauset, og ca. 50% av full rekkevidde fra Maurset til Geilo. Denne utregningen er for en tørr sommerdag. Vintersdagen, med fullastet bil, vil det være innenfor komfortgrensen med hurtiglading opp til 80% i Eidfjord og ny lading til 80% på Maurset.

http://jurassictest.ch/GR/?lang=en

pudderjagar

Da er planar for ein lader rundt Maurset i år.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Trond.m


pudderjagar

Eg huskar ikkje kva dei heite men ifølge elbilforreningens facebookside så var da var da lokale kraftlaget som hadde planar. Dei fekk den ikkje opp i fjor pga diverse avtalar som skulle i boks og så kom snøen så dei fekk ikkje sett den opp før vinteren.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Trond.m

Takk, skal undersøke litt. Generelt har jeg litt dårlig erfaring når lokale krefter i ormådet "planlegger" noe  ;). I Uvdal har de "planlagt" gondolbane i  minst 20 år, men det er....og vil nok alltid forbli et luftslott. Spiser gjerne hatten min hvis jeg tar feil  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA