Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Comfort Access

Startet av elc, mandag 15. februar 2016, klokken 09:54

« forrige - neste »

elc

Hei, jeg lurer på om flere har problemer med comfort access/brukerprofiler?

Når bilen min har stått en kort stund (sleep mode), er det nesten alltid sist brukte brukerprofil som aktiveres, uavhengig av hvilken nøkkel som benyttes.
Har forsøkt å debugge litt, uten konkrete resultat. Dersom bilen låses med én nøkkel, for deretter å låses opp umiddelbart med en annen nøkkel, så fungerer profilbyttene automatisk (før sleep mode).
Ikke helt sikker, men det virker som at feilen også opptrer ved bruk av knappen på fjernkontrollen, og sånn sett kanskje ikke er direkte relatert til comfort access.

Har aktivert "vis profilliste ved oppstart" nå, for å kunne velge riktig profil - da faller jo en del av hensikten med automatiske profiler bort.

Kanskje ikke mange som aktivt bruker flere profiler, men hadde vært interessant å vite om flere opplever dette problemet?

PS: Noen som vet hvilken modul som styrer profilvalg? CAS? Eller ligger det i NBT?

snakkis

Hos meg brukes samme profil uansett hvilken nøkkel som brukes.
Det har ikke plaget meg, så jeg har ikke feilsøkt eller eksperimentert noe.

LMOR

Under innstillinger, profiler, velger du profil for nøkkelen. Du kan ha forskjellig profil, eller samme profil på begge nøklene.
Du kan eksportere filen til en USB pinne (og lese av sw versjon), bruke den som backup, eller lese den inn igjen i en annen bil.
Låner du ut bilen kan de bruke en gjesteprofil i stedet for å ødelegge dine innstillinger.
Ingenting av dette er spesielt for Comfort Access.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Kenny

Har selv flere ganger opplevd at brukerprofilen ikke byttes, da ved bruk av CA. Ender som regel opp med å gå ut av bilen, låse døren, for så å låse opp igjen for å få nøkkelen og bilen i synk.

Aldri tenkt over om dette har noe med hvor lenge bilen har stått, men kan ta dette i betraktning neste gang det skjer. For er et noe litt irriterende problem.

Har SW fra desember med prosentvisning, men feilen var der også før bilen ble oppdatert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA