Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avvikling av EV Power?

Startet av havardolini, mandag 30. november 2015, klokken 10:18

« forrige - neste »

pudderjagar

@elektrix:
Dette er heilt etter boka hvis ein skal ha maks ut av batteriet og raskast mulig lading. Husk berre å sett bilen på forvarming med kontakten i veggen. Hvis batteriet er nede på -5 så er da tungt å få opp i temperatur bare ved å kjøre.

Husk og at etter meir du tømmer batteriet, etter lengre tid med maxeffekt får du.

Eg brukar denne teknikken når eg kjører frå Ostereidet til Myrkdalen (skisenter). Tømmer batteriet til eg er på hurtigladaren på Dale. Då kan eg lada opp batteriet nok til å klare Dale - Myrkdalen. Ein tur på 160 km i -15 grader.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

tomrh

Sitat fra: tomrh på onsdag 06. januar 2016, klokken 22:42
Vel. La oss si det slik at Fortum vil nok tjene mye mindre på oss enn det EV Power gjør. Uten abonnement blir det til å tyne siste kWh for å unngå hurtiglading, noe vi gjorde før og er flinke til når vi må.
Jepp, det ser ut til å gå som jeg trodde, bruksmønsteret vårt har endret seg, både bevisst og ubevisst. Med abonnement var mindsettet at vi stikker jo bare innom hurtigladeren og fyller en skvett når vi trenger. Nå går det mer og mer sport i å klare distansene uten å lade, eller velger fossilen fordi vi ikke orker å lade (med abonnement er mindsettet heller det at man må utnytte det man har betalt for).
Sorry Fortum, dere har mistet noen tusen i årlige inntekter på oss.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

jkirkebo

Sitat fra: tomrh på fredag 12. februar 2016, klokken 10:20
Sitat fra: tomrh på onsdag 06. januar 2016, klokken 22:42
Vel. La oss si det slik at Fortum vil nok tjene mye mindre på oss enn det EV Power gjør. Uten abonnement blir det til å tyne siste kWh for å unngå hurtiglading, noe vi gjorde før og er flinke til når vi må.
Jepp, det ser ut til å gå som jeg trodde, bruksmønsteret vårt har endret seg, både bevisst og ubevisst. Med abonnement var mindsettet at vi stikker jo bare innom hurtigladeren og fyller en skvett når vi trenger. Nå går det mer og mer sport i å klare distansene uten å lade, eller velger fossilen fordi vi ikke orker å lade (med abonnement er mindsettet heller det at man må utnytte det man har betalt for).
Sorry Fortum, dere har mistet noen tusen i årlige inntekter på oss.

Og vi andre er glade for at hurtigladeren er ledig når vi trenger den og ikke er opptatt av noen som må utnytte det de har betalt for på forhånd ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pudderjagar

Så til sammen så tener Fortum like mykje no sidan da er større sjanse å finna ledig ladar og alle betaler for bruken.

Høyrest ut som ein god deal!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

leafnor

Sitat fra: tomrh på fredag 12. februar 2016, klokken 10:20
Sitat fra: tomrh på onsdag 06. januar 2016, klokken 22:42
Vel. La oss si det slik at Fortum vil nok tjene mye mindre på oss enn det EV Power gjør. Uten abonnement blir det til å tyne siste kWh for å unngå hurtiglading, noe vi gjorde før og er flinke til når vi må.
Jepp, det ser ut til å gå som jeg trodde, bruksmønsteret vårt har endret seg, både bevisst og ubevisst. Med abonnement var mindsettet at vi stikker jo bare innom hurtigladeren og fyller en skvett når vi trenger. Nå går det mer og mer sport i å klare distansene uten å lade, eller velger fossilen fordi vi ikke orker å lade (med abonnement er mindsettet heller det at man må utnytte det man har betalt for).
Sorry Fortum, dere har mistet noen tusen i årlige inntekter på oss.
Motsatt effekt her, jeg unngikk EV-power de få gangene jeg har trengt hurtiglading så ble det Fortum sin på Nardo. Nå har jeg flere valg, til og med på Stjørdal og kommer og til å hurke oss opp til Storlien på EL-kraft.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA