Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvit Ion - Skrape på støtfanger. Sprayboks med lakk?

Startet av Fanafjord, torsdag 11. februar 2016, klokken 13:48

« forrige - neste »

Fanafjord

Var så uheldig og skrapte litt på støtfangeren fremme. Fargen er bortskrapt på en størrelse på en 10 kroners mynt slik at det svarte plast ligger synlig. Har ikke tenkt å investere i nytt støtfanger og bare pusse litt og lakkere skaden selv. Er det mulig å få en akseptabel resultat. Siden det er ingen fare for rust tenker jeg det bør gå å lakke selv. Jeg trenger ingen 100 % resultat. Bare at man ikke legger merke til den svarte flekken lenger.

Må man kjøpe lakken hos Bertel og Steen eller finnes det andre forhandlere som har fargen på sprayboks?

psyfoon

Jeg ville forsøkt med lakkstift/pensel på en så liten skade
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

2rbjørn

Noen bilmerker har klistremerker i bilens farge (Toyota)
Enkelt å bare klistre på når uhellet er ute :)
(¡ɹəʞsuɐʌəʌıɹʞs ɓo əsəๅ ɹɐɥ) ʇəp ɹəʌıɹʞs ɓəſ uɐpɹoʌɥ əʞʞı ʻɹəʌıɹʞs ɓəſ ɐʌɥ səႨ

Focus

Hvis du henvender deg til en lakkforhandler kan de lage en sprayboks med original lakken. Du må ha nummeret på lakken. jeg tror den står i håndboka, hvis ikke må du få koden av forhandler.
Da er det ingen kunst å pusse forsiktig med fint smergel papir kamuflere rundt og spraye på.
Et tips gjør det når det er varmt i lufta og varm spray flaske opp i kokende vann først.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

Fanafjord

Takk for gode tips. Jeg fant fargekoden (Mitsubishi W37) selv om det er Peugeot blir de vel lakkert med Mitsubishifarger. Fant ut at biltema selger en lakk som skal visst passe men jeg er litt skeptisk at de er så nøyaktig med fargetone. Skal til Tyskland i påske og da kjøper jeg en liten fargesett fra en lakkforhandler. (Halvpris til her) Så tar jeg jobben når det blir en fin varm lørdag til våren.

Mr.Zero

Sitat fra: Fanafjord på fredag 19. februar 2016, klokken 09:45
Takk for gode tips. Jeg fant fargekoden (Mitsubishi W37) selv om det er Peugeot blir de vel lakkert med Mitsubishifarger. Fant ut at biltema selger en lakk som skal visst passe men jeg er litt skeptisk at de er så nøyaktig med fargetone. Skal til Tyskland i påske og da kjøper jeg en liten fargesett fra en lakkforhandler. (Halvpris til her) Så tar jeg jobben når det blir en fin varm lørdag til våren.

Min erfaring er at originallakken fra Mitsubishi har rimelig lik hvitnyanse som bilen. Hvitfarge er nemlig ikke lett å blande slik at den matcher med bilens originalfarge. Bilen min fikk omlakkert en dør grunnet rust - og det ble et tragisk resultat! Det endte med at lakkverkstedet lakkerte hele bilens side.. Og det var proffe folk! Jeg fikk også lakkert opp et par skvettlapper som dessverre fremstår som nær "lyseblå". Disse også lakkert etter riktig fargekode. Jeg må tillegge at jeg er over middels pirkete samt at jeg ikke kan fordra "flerfargede" biler. Altså en billakkerers verste kunde.. ::)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA