Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Merkelige priser

Startet av Kanutten, torsdag 11. februar 2016, klokken 12:34

« forrige - neste »

Kanutten

Hei alle!

Jeg har omsider kommet til at en elbil er lurt, og har etter mye lesing landet på en eGolf.

En ting som forundrer meg veldig er prisene på brukte biler. Jeg har fulgt med på finn.no i en periode, og nesten alle eGolf som legges ut er priset helt likt en fabrikkny bil. Hva er det jeg ikke har fått med meg?

En ett år gammel bil som har gått mellom 12 og 15 tusen kilometer burde vel være billigere enn en helt ny bil fra Møller?

Råde

Har vel noe med tilbud/etterspørsel å gjøre? Prøv å prute. Eller kjøp ny bil, men da ville jeg ventet med bestilling til uke 22 for å få litt større batteripakke.
e-Golf | X75D

np

Jeg er nesten fristet til å legge min 2016 ut for salg og bestille 2017.  8)
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

vitcho

Dette er ikke tilfældet i Danmark, der falder de cirka 60-80000, når de kører ud af butikken (jeg overvejede nemlig at sælge min for at købe en med større batteri). Men elbiler er også stadig et decideret nichemarked hernede...

Mavsemums

Råde, den større batteripakken kommer nok ikke før over nyttår ut fra hva Møller sier.

Kanutten

Sånn, da har jeg bestilt bil fra Møller, og det ble ca 30.000,- billigere enn de 1 år gamle bilene som ligger ute på Finn. Levering om 3 dager(!).

Mavsemums

Gratulerer! Gled deg!

Hva slags utstyr valgte du og hva ble prisen på om du vil dele det?

tutti

Når jeg sjekket FINN i dag så ser jeg at den billigste egolfen ligger på 220 000 kr med høy km stand, uten VP og lite utstyr. Den er nå solgt.

Til sammenligning koster min 2014 modell litt over 250 000 ny.

Det tilsvarer et verditap på ca. 15 000 pr år.

Beamer Screamer

Det er nok et vanvittig sug etter elbiler i markedet. Dette gjelder ikke bare Golf, men mange andre elbiler. For noen modeller skyldes det kanskje leveringstid og folk er villige til å betale ekstra siden de "taper" penger for hver måned uten elbil. Mulig også det skyldes at bruktprisene i Norge henger sammen med priser for bruktimport som har blitt dyrere pga. den svake kronekursen, mens importører av nybiler ofte jevner ut valutasvingningene mer.

For vår del var det heller ikke tvil da vi kjøpte elbil - det ble nytt!
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

Kanutten

Sitat fra: Mavsemums på torsdag 11. februar 2016, klokken 15:04
Gratulerer! Gled deg!

Hva slags utstyr valgte du og hva ble prisen på om du vil dele det?

Bilen jeg valgte var en "ferdig-spekket" bil de hadde på lager. Husker ikke alt, men skinnseter, varmepumpe, metallic lakk, ryggekamera+sensorer, auto-avblendbare speil 16" vinterhjul etc, etc.

Prisen endte langt under 300'

Kanutten

Sitat fra: Beamer Screamer på torsdag 11. februar 2016, klokken 17:28
Det er nok et vanvittig sug etter elbiler i markedet. Dette gjelder ikke bare Golf, men mange andre elbiler. For noen modeller skyldes det kanskje leveringstid og folk er villige til å betale ekstra siden de "taper" penger for hver måned uten elbil....

Det hadde jo vært et argument dersom det faktisk var lang leveringstid, men Møller har mange biler på lager, og bestiller du en "custom" variant er forventet levering tidlig april - med andre ord ikke spesielt lang leveringstid.

vbl

Sitat fra: Råde på torsdag 11. februar 2016, klokken 13:06
Har vel noe med tilbud/etterspørsel å gjøre? Prøv å prute. Eller kjøp ny bil, men da ville jeg ventet med bestilling til uke 22 for å få litt større batteripakke.

Etter å ha vært i kontakt med Møller så kommer mest sannsynlig den større batteripakken ikke før om ett års tid. Så da tror jeg jeg heller hadde tittet på Opel med 60 kW mot VW's 37 kW...

Radiobil1

Priser på 190 eGolf holder seg egentlig godt, kanskje litt for godt.
En petro Golf fra 2014/15 får man fra 80-90 000, mens en eGolf begynner på ca 130-140 000. Vi snakker jo en 5-6 år gammel bil!


Så får vi se om det skjer noe over nyttår og mot sommeren, hva tror dere?

geear

Det er fortsatt et vakum på billige brukte elbiler.. pris og etterspørsel.

gak

#14
Sitat fra: Radiobil1 på torsdag 12. desember 2019, klokken 10:11
Priser på 190 eGolf holder seg egentlig godt, kanskje litt for godt.
En petro Golf fra 2014/15 får man fra 80-90 000, mens en eGolf begynner på ca 130-140 000. Vi snakker jo en 5-6 år gammel bil!


Så får vi se om det skjer noe over nyttår og mot sommeren, hva tror dere?
E-golfen har no i det store og hele et normalt verditap. Du finner e-golfer til 120.000,-  og til mindre enn det:) Fossilgolferer annonsert til samme pris. Den billigste 2014 modellen på finn.no er en fossilbil riktig nok.
Polo 2.5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA