Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Opel Ampera-E annonsert

Startet av PokerFjes, torsdag 11. februar 2016, klokken 11:41

« forrige - neste »

knut3448

Jeg fikk høre av en forhandler at de regnet med å ha mer konkret info ila en måneds tid.

Her er en sak fra et portugisisk nettsted. De antyder en pris på €28.000 og forventer at det kommer en mobil-app.
https://translate.google.no/translate?hl=no&sl=pt&u=http://www.absolute-motors.com/&prev=search

Goggen123

Blir trolig ikke å se på norske veier før våren, i følge adm dir Opel Norge i onsdagens DN.

nr1rayner

Sitat fra: Panduck på lørdag 27. februar 2016, klokken 14:04
Nå som Hyundai  har gitt skuffende nyheter som batteristørrelse, blir det enten å beholde LEAF'en lengre, eller gå mot en Ampera-E eller Model3.  Jeg holder en knapp på Ampera-E akuratt nå (selv om jeg skulle ønske de hadde valgt et nytt navn, ikke noe så kjipt...). Med den rekkevidden blir det så lite hurtiglading at det er lite interesant om hurtiglading er gratis eller ikke. (Er det garantert at det blir gartis for model3?)
Har vurdert oppgradering til 30-Leaf eller Ioniq, men landet på samme vurdering som deg.
Må litt over 30kwh, minst, for å se hensikt å bytte.

M3 er garantert SC capable, altså den KAN lade på SC. Men ganske sikker på at det blir betaling på en eller annen måte på M3, enten pr gang eller fast beløp ved kjøp av bilen.
Var også snakk om at Tesla skulle la andre merker få tilgang til sine ladere.
Det hadde jo vært greit, da det i dag dessverre er med QC som mobildekning, selskapene kriger seg imellom så man kan ha 2 QC i samme by fra 2 operatører, men neste by 50 km unna er det ingen QC..

Både Leaf og Zoe ryktes å komme med ca 40kwh så ingen valg er tatt enda for min del.
Har erfaring med at Opel leverer harde seter, som hverken passer min eller fruens bak.
Men, har prøvd noen av Opels sports-seter som er fantastiske å sitte i, så de kan hvis de vil  :)
Seter og lader er vel vippepunktet for AE for min del, bør ha minst 6,6kw + QC selvsagt.
Ang lader og hvilken plugg er vel enda ikke avklart?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

knut3448

Sitat fra: nr1rayner på onsdag 17. august 2016, klokken 00:13
Ang lader og hvilken plugg er vel enda ikke avklart?
Bolt kommer med CCS og 7,2kWh sies det. Håper AE får mulighet til å lade minst 11kWh med type2, som ekstrautstyr i det minste.

Panduck

Sitat fra: nr1rayner på onsdag 17. august 2016, klokken 00:13
Har vurdert oppgradering til 30-Leaf eller Ioniq, men landet på samme vurdering som deg.
Må litt over 30kwh, minst, for å se hensikt å bytte.

Vi klarte ikke å vente så lenge. Vi testet en i3, og falt for den. Og den gikk jo litt over 30kWh, så det er jo greit. Når vi ser hva vi har brukt av hurtiglading til leafen, vil i3'en klare de samme turene uten hurtiglading. Får den neste mnd, ser det ut som. At BMW tilbyr oppgradering av batteri, ikke bare bytte av batteri med ett i samme størrelse, betyr mye.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA