Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ha ha ha, MDG er jo helt hjernedøde. Hvorfor ikke slå av respiratoren?

Startet av pwb, mandag 08. februar 2016, klokken 16:56

« forrige - neste »

pwb

De mener at elbiler med dieselvarmer har dieselmotor og kan derfor ikke kjøre i Oslo på de dagene det er forbudt med dieselbiler. Skal man le eller gråte? Det eneste positive er at de hjernedøde som stemte inn disse nå får se hva drømmepartiet sitt egentlig klarer å gjøre. Det er jo slik at veldig ofte så hjelper det jo ikke å forklare folk hvor dumt valg de tar, de må oppleve det selv. ha ha ha, skikkelig lærepenge. Håper mange av de som stemte på dem har kjøpt seg hybrid med diesel og må la den stå parkert.

http://www.msn.com/nb-no/motor/nyheter/elbiler-kan-f%C3%A5-kj%C3%B8reforbud-n%C3%A5r-dieselforbud-sl%C3%A5r-inn-i-oslo/ar-BBpetkz?li=AAb2kAn

elektrolux

Obs. Der ryker også Think Classic med Webasto ut, mens PSA med besnsin Webasto slipper unna. ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Beckern

Sitat fra: pwb på mandag 08. februar 2016, klokken 16:56
De mener at elbiler med dieselvarmer har dieselmotor og kan derfor ikke kjøre i Oslo på de dagene det er forbudt med dieselbiler. Skal man le eller gråte? Det eneste positive er at de hjernedøde som stemte inn disse nå får se hva drømmepartiet sitt egentlig klarer å gjøre. Det er jo slik at veldig ofte så hjelper det jo ikke å forklare folk hvor dumt valg de tar, de må oppleve det selv. ha ha ha, skikkelig lærepenge. Håper mange av de som stemte på dem har kjøpt seg hybrid med diesel og må la den stå parkert.


De vil nok få føle styringstrettehet ikke ulikt det FRP føler på nå.
Men så er de også usedvanlig klønete i mye de foretar seg.

Griffel

Sitat fra: elektrolux på mandag 08. februar 2016, klokken 18:11
Obs. Der ryker også Think Classic med Webasto ut, mens PSA med besnsin Webasto slipper unna. ;D
Jeg tro helst at begge går klar.

Det går ikke klart fram av artikklen hvem som ikke vet forskjell mellom hybrid med dieselmotor og  et varmeapparat.

Er det MPG eller den som skrev artikklen?

Slik det er skrevet tyder det mest på siste, så ikke bestill leiemorder før det er helt klart.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Sirup

Disse klovnene i MDG ødelegger for miljøsaken med sin fanatisme. De får folk mot både seg selv og miljøsaken, de gjør miljøvern til noe latterlig og upopulært.
For å tjene miljøsaken best mulig er det viktig at massene blir med og drar i riktig retning, det får man ikke til ved å kludre til folks hverdag med latterlig symbolpolitikk.
VW e-Golf
Tesla Model X75

AmocoCadiz

Sitat fra: Askøy på tirsdag 09. februar 2016, klokken 00:45
Disse klovnene i MDG ødelegger for miljøsaken med sin fanatisme. De får folk mot både seg selv og miljøsaken, de gjør miljøvern til noe latterlig og upopulært.
For å tjene miljøsaken best mulig er det viktig at massene blir med og drar i riktig retning, det får man ikke til ved å kludre til folks hverdag med latterlig symbolpolitikk.
Tror dessverre du har helt rett, nytter ikke bare med ungdommelig miljøoverbevisning, man må i dagens samfunn også klare å formidle og presentere miljøvennlige løsninger som fungerer og er akseptable for folk flest.
Som det er nå kan det virke som MDG i Oslo styrer på for å endre alt de kan på kun 4 år, noe de med dagens slette politiske håndverk vil måtte gjøre siden de dermed helt sikkert vil tape neste valg....

epsilone6

jeg kan ikke så mye om dieselvarmere, brenner de på fulleffekt hele tiden eller justerer de effekten etter behov? Selv om det er på full effekt hele tiden er det vel bare snakk om drøye 0,5L diesel i timen med en 5kW brenner?

Old Sparky

Jeg har ikke sett denne sammenblandingen av dieselvarmeapparat og dieselmotor i andre media, så jeg har en mistanke om at det er journalisten som roter her.

hkaspenberg

Skulle ikke forbause meg at det er journalisten som roter, men ryktet sprer seg:
http://www.side3.no/motor/elbiler-kan-fa-kjreforbud-nar-dieselforbud-slar-inn-i-oslo/3423189673.html

En slik dieselbrenner forurenser jo ikke mer enn en primus - kun CO2 og noe vanndamp, kanskje litt sot, men ikke noe NOx som kun oppstår i en motor med høy kompresjon...  ::)

Hvis man følger en link videre fra den artikkelen kommer man inn på at diesel/el-hybrider også får kjøreforbud. Så vidt jeg vet er alle disse Volvoene produsert etter Euro-6 spesifikasjon slik at de uansett ikke omfattes av forbudet.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

hkaspenberg

Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

elektrolux

Hei Hans

Kjekt å høre fra deg igjen. Den lille blå er tilbake i Stavanger! Denne gangen hos One More som jobber for å få den i drift igjen.

Kan ikke se av det som står i denne linken at biler med Diesel Webasto får kjøreforbud. Kan være storm i et vannglass.

Reagerer på at biler over 7,5T er unntatt forbudet. De burde absolutt holdt seg unna på slike dager sammen med alle andre eksosbiler.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

epsilone6

Hvis en først skal ha et slikt dieselforbud, så er jeg enig i Euro-6 også bør rammes, men at dieselprimuser skal bli ulovlig å ha montert i bilen sin på disse dagene... det er mer fascinerende.

Øyvind.h

Ja det må naturligvis gjelde alle dieselbiler. Selv euro6 motorer har til dels store avvik fra fabrikktall. Start en slik motor i -10 og kjør noen kilometer til jobb. Utslippene er langt høyere enn fabrikktall. Ingen grunn til å slippe igjennom verken diesel eller dieselhybrider (da man ikke kan sjekke om de faktisk ikke forpester).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

cra

Sitat fra: epsilone6 på tirsdag 09. februar 2016, klokken 11:24
Hvis en først skal ha et slikt dieselforbud, så er jeg enig i Euro-6 også bør rammes, men at dieselprimuser skal bli ulovlig å ha montert i bilen sin på disse dagene... det er mer fascinerende.

Minner meg om denne historia:

Kona var lei av å bli forstyrret av familien hele tiden, så hun tok båten, seilte langt ut på sjøen, kastet anker og satte seg til å lese boken ferdig, mens hun nøt freden der ute.

Etter en stund kom en båt fra Fiskeoppsynet opp på siden av hennes båt.

God dag frue, sa betjenten, hva gjør De helt her ute? Jeg leser en bok, svarte hun (hvilket bør være innlysende selv for en idiot, tenkte hun).

De befinner Dem i et område hvor det er forbudt å fiske, påpekte betjenten. Ja, men jeg fisker ikke, jeg leser, svarte hun igjen.

Ja, men De har utstyr til å fiske om bord, og jeg vet jo ikke om De bare går i gang med å fiske, så snart jeg vender ryggen til. Derfor må jeg be Dem om å følge med meg til land, for jeg blir nødt til å utstede en advarsel og tilhørende bot.

Hvis De gjør det, så blir jeg nødt til å anklage Dem for voldtekt, sa kvinnen. Voldtekt ropte han. Jeg har ikke engang rørt ved Dem!

Riktig, svarte kvinnen, men De har jo utstyret til det og jeg vet jo ikke om De begynner med det så snart jeg vender ryggen til. Betjenten tygde litt på dette og sa: Farvel frue, og ha en god dag, og seilte av sted.


Ergo, la de som har dieselvarmer kjøre, men gi evt. advarsel/smekk dersom dieselvarmeren benyttes. (Forutsatt at det er vedtatt og informert om at bruk av den ikke er tillatt).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Veldig bra forslag. Think har jo denne Dieselvarmeren som tilllegsvarmer og holder god og behagelig temperatur med 3 kW elektrisk varmeapparat.



Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA