Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Soul vil ikke starte - "press break-pedal to start"

Startet av elbil-1, søndag 07. februar 2016, klokken 17:57

« forrige - neste »

elbil-1

Så ville ikke bilen starte, bare meldingen "Press break-pedal to start" på instrumentpanelet, sammen med gul bil med nøkkelsymbol.

Nøkkelen åpner og låser bilen greitt, så nøkkelen virker tydeligvis.

Noen som har opplevd det samme?  What to do?

kVArh

Jeg antar at "giret" ståp i P  og at du faktisk trykker inn bremsepedalen.
I så fall ser det jo ut som om bilen oppfatter at nøkkelen er i bilen, giret står i P, men ikke at du trykker inn bremsen.
Det ser jo ikke greitt ut. Har ikke opplevd noe liknende.
KIA Soul EV Exclusive, Titanium silver, 2016

elbil-1

Jepp - er akkurat slik det er :-(

Mulig noe galt med bremsepedalsensoren - men bremselysene lyset når jeg tråkker på pedalen...

cateri

Har vært borti at bilen ikke ville starte selv om jeg satt inne med nøkkelen. Press inn powerkanppen med enden på nøkkelen.

elbil-1

Nøkkel mot powerknapp fungerte heller ikke.

Fikk tilbake bilen fra service - de hadde tatt av strømmen på 12V batteriet og latt bilen stå en halvtime uten strøm, for å resette elektronikken - så fungerte det igjen.



elbil-1

Mem det var ikke det som var feilen - bilen stoppet igjen dagen etter og ny runde på verksted.

De måtte bytte bremseføler/bryter så virket det. (Selv om bremselysene virket så var allikevel en bryter/føler defekt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA