Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkering på offentlige ladestasjoner uten å plugge til bilen.

Startet av kalea, fredag 05. februar 2016, klokken 09:55

« forrige - neste »

kalea

Til stadighet så opplever jeg at parkeringsplassene med ladestasjoner for el-biler er okkupert av el-biler hvor de ikke har satt bilen på lading. Hva er årsaken til dette?
Er jo lett å bli en smule irritert når du kommer med egen bil og er tom for strøm og da møter på disse som har tatt plassen uten at de trenger lading.
Om de ikke trenger strøm så kan de jo stå på hvilken som helst offentlig parkeringsplass uten å måtte betale.
Eller tar jeg helt feil...?
2016 Mitsubishi Outlander PHEV - Instyle+

hemi

det teite er at det IKKE lenger er mulig å stå på andre plasser!!

jeg kan bare stå 2 timer i oslo nå slik jeg forstod gjaldt det  OGSÅ elbil

mens tar jeg en plass, plugger i lader... kan jeg stå 16 timer :o

så nå lader jeg mye mer enn jeg må (heia miljøpartiet de gale)

fredag

Sitat fra: kalea på fredag 05. februar 2016, klokken 09:55
Til stadighet så opplever jeg at parkeringsplassene med ladestasjoner for el-biler er okkupert av el-biler hvor de ikke har satt bilen på lading. Hva er årsaken til dette?

Oslo kommune har regulert ladeplassene som parkeringsplasser, uten noe krav om lading eller tilkoblet ladekontakt.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

arthur

Svaret er enkelt; Meg, meg og meg! Kan kanskje legge tilstandard-unnskyldningen; Skal bare....!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

RaBalder

Den som parkerer på en slik ladeplass for å stå 16 timer, gjør dere nå umaken med å plugge i en ladekabel.

Om ikke annet så for syns skyld.

arnejorg1

Jeg er helt enig med trådstarter her. Selv lader jeg ofte på Tiller. Jeg bor såpass langt fra Trondheim at jeg er avhengnig av hurtiglading for å komme meg hjem, spesielt nå på vinteren. Det er kun 2 hurtigladere tilgjengelige på tiller, og spesielt på ettermiddager og lørdager er d trangt om plassen. Når det da står en bil der som ikke lader blir jeg irritert. Det er etter min mening totalt unødvendig når det er så trangt om plassene som d er. Jeg vet at det ikke er forbudt og stille seg der uten og lade, så her burde Fortum tatt grep og gjort om skiltingen.

Ett er at jeg blir irritert når det står elbiler der som ikke lader, men enda mer sur blir jeg når det står fossilbiler der og blokkerer. Det har jeg også opplevd.
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

Martin S.

Hurtiglading burde jo virkelig vært reservert for de som skal lade. Når det gjelder saktelading blir det mer komplisert, er jo ofte gratis så det er jo bare å plugge inn enten man trenger eller ikke. Hurtiglading derimot er ganske dyrt så da blir neppe folk stående lenge over tiden. Enig at Fortum burde se på dette, men mulig det blir mye styr pr. plass med tanke på avtaler og lignende.

fredag

Sitat fra: arnejorg1 på fredag 05. februar 2016, klokken 14:51
Jeg er helt enig med trådstarter her. Selv lader jeg ofte på Tiller. Jeg bor såpass langt fra Trondheim at jeg er avhengnig av hurtiglading for å komme meg hjem, spesielt nå på vinteren. Det er kun 2 hurtigladere tilgjengelige på tiller, og spesielt på ettermiddager og lørdager er d trangt om plassen. Når det da står en bil der som ikke lader blir jeg irritert. Det er etter min mening totalt unødvendig når det er så trangt om plassene som d er. Jeg vet at det ikke er forbudt og stille seg der uten og lade, så her burde Fortum tatt grep og gjort om skiltingen.

Ett er at jeg blir irritert når det står elbiler der som ikke lader, men enda mer sur blir jeg når det står fossilbiler der og blokkerer. Det har jeg også opplevd.

På hurtigladere SKAL man gi folk som en ordentlig skyllebøtte hvis de parkerer uten å lade. Der er det helt uakseptabelt å parkere uten å lade.

Send en sms med regnr til 2282, så finner du navn på eier av bilen. Ring og be ham flytte bilen umiddelbart.

Hvis ladekabelen på hurtigladeren er lang nok: Dobbeltparker rett bak ham, og lad bilen din. Hvis han vil ut før du er ferdig ladet, så må han som har feilparkert vente.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

arnejorg1

Sist gang parkerte jeg ved siden av, men det er jo etter min mening vedkommende med Mercedesen som blokkerte for meg som skulle stått der. Den har ikke engang mulighet til å hurtiglade
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

kalea

Vi skulle fått laget noen små laminerte lapper som vi kunne plassert under vindusviskerne på disse bilene.
Lappene bør ha en ordlyd som på en vennlig måte, men likevel ikke er til å misforstå, forteller at en ikke parkerer på en ladestasjon om en ikke trenger å lade.
Gode, kreative forslag mottas.  :D
2016 Mitsubishi Outlander PHEV - Instyle+


cra

Sitat fra: arthur på fredag 05. februar 2016, klokken 11:40
Svaret er enkelt; Meg, meg og meg! Kan kanskje legge tilstandard-unnskyldningen; Skal bare....!

Først meg selv, så meg selv, og så meg selv igjen.
Deretter min neste - hvis det er til mitt eget beste.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA