Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Strømførende ved lading!

Startet av wasted1980, mandag 25. januar 2016, klokken 17:23

« forrige - neste »

wasted1980

Hei dere,

Idag når jeg skulle ut for å hente ting ifra bilen (som står på lading, 7A) så tok jeg på kromlista på bakdøren, fikk da strøm i meg...for "sikkerhets" skyld prøvde jeg å ta på kromlista engang til, yes, helt klart strømførende!

Nappet ut laderen, tok på kromlista, ikke noe strømførende. Plugget inn igjen, å fikk i meg litt strøm igjen...hva faen skjer!!!

Noen som opplevd dette??
TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

P85 | Perlehvit | Panorama | Luft | Tech | Hi-Fi | Dobbeltlader | Vinterpakke | Skinn + Alacantara | Carbon | Spoiler | 7 seter | 20" Tomason TN9 | SOLGT

wasted1980

Moderator får gjerne flytte denne til Model S tråden
TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

P85 | Perlehvit | Panorama | Luft | Tech | Hi-Fi | Dobbeltlader | Vinterpakke | Skinn + Alacantara | Carbon | Spoiler | 7 seter | 20" Tomason TN9 | SOLGT

Rav4_EV

Jordfeil!

Jord i kontakten er ikke sammenkoblet med bakken. Dårlig jordspyd ?

22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Espen Hugaas Andersen

Jepp, jordfeil. Om du tør kan du prøve å ta på jordingspunktene i stikkontakten (metallpinnene som stikker ut av kontakten) mens du står på samme sted og har på samme sokker/sko. Om du får strøm i deg er det bare å ringe elektriker.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

jkirkebo

Sitat fra: wasted1980 på mandag 25. januar 2016, klokken 17:23
Hei dere,

Idag når jeg skulle ut for å hente ting ifra bilen (som står på lading, 7A) så tok jeg på kromlista på bakdøren, fikk da strøm i meg...for "sikkerhets" skyld prøvde jeg å ta på kromlista engang til, yes, helt klart strømførende!

Nappet ut laderen, tok på kromlista, ikke noe strømførende. Plugget inn igjen, å fikk i meg litt strøm igjen...hva faen skjer!!!

Noen som opplevd dette??

Er det jordfeilbryter  kursen?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

wasted1980

Takk for alle svar.

Når det gjelder jordfeil bryter, så er jeg usikker og må sjekke, men tror ikke det er det.
TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

P85 | Perlehvit | Panorama | Luft | Tech | Hi-Fi | Dobbeltlader | Vinterpakke | Skinn + Alacantara | Carbon | Spoiler | 7 seter | 20" Tomason TN9 | SOLGT

Øyvind.h

Har vært borti dette dersom jeg lader fra ujordet stikk. Muligens kombinert med el-feil ett eller annet sted i huset?

Sjekk umiddelbart at stikket du lader fra har fungerende jord.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

wasted1980

Tror helt klart at det er mangel på fungerende jord her...elektriker komer i kveld for å se på det.
TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

P85 | Perlehvit | Panorama | Luft | Tech | Hi-Fi | Dobbeltlader | Vinterpakke | Skinn + Alacantara | Carbon | Spoiler | 7 seter | 20" Tomason TN9 | SOLGT

krl

Bruk multimeter og ikke kroppen for å sjekke dette! Det høres ut som om du bør få inn en elektriker ja. Men tror ikke jeg hadde giddet å "hasteinnkalle" noen på kveldstid. Det høres dyrt ut.

SunSeeker


Leif1

Uten fungerende jord blir det sånn.
Testet det samme i Danmark i fjor sommer.
Får en liten smekk selv med tørre fine forhold når ikke jord er tilkoblet.
Konvertitt fra S til X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA