Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fortum Kiwi hurtiglader på Roa, Hadeland.

Startet av Tobias, tirsdag 02. februar 2016, klokken 23:23

« forrige - neste »

Tobias

Fortums hurtiglader på Kiwi Roa på Hadeland har nå vært ute av drift i over 1 måned.
Har sendt mail til Fortum men får bare intetsigende svar. Er det noen der ute som vet noe om dette.
Denne laderen er eneste hurtigladeren på riksvei 4 mellom Gjøvik og Oslo. Kjører El-Golf, så nå om vinteren er jeg avhengig av å lade på Roa. 13 mil fra Gjøvik til Oslo går ikke uten lading på vinteren.

Dexter

det snakkes om en bok du kan legge inn forespørsler på, prøvd den?

Trekkoppbil

Oj. Det er skummelt når man har så lange hopp mellom hurtigladerene.

Man kan ringe søte systrar hos Fortum på forhånd, for å høre om hurtigladeren er operativ. Hvis ikke kan man kjøre om Gardermoen, evnt om Hønefoss. Kunsten er å ha en varm ullgenser for å spare på varmen, ha høyt lufttrykk, og kjøre jevnt og rolig.

Det er tragisk om man må nødlade på 16A 2-3 timer langs veien for å komme videre. 16A er omtrent det vameapparet trekker mens man venter i bilen, så man går i null.
Ved alle hurtigladerene burde det være 32A nødlading for den som trenger det.

svingen

På den lokasjonen her er det 2 stikk kontakter over laderen,ukjent om de virker. Bruker den laderen her ofte par ganger i mnd om sommeren og opplever ofte kø,er vist ikke enkelt å utvide kapasiteten pga får lite strøm,derfor ikke noe dedikert dc osv,mulig den er koblet av pga får lite strøm nå da? Håpløst og kjøre omvei via e6.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Tobias

Stikkontaktene over hurtigladeren på Fortum/Kiwi på Roa fungerer ikke. Butikksjefen på Kiwi forbarmet seg over meg, så jeg fikk ladet fra en kontakt i varemottaket hans. Jeg nevner han i kveldsbønnen. Tusen takk! Eller knuppen på dasslokket, som vi sier på Toten.

02jan

Bruker skianlegget på Lygna, avhengig av lading på Roa på tilbaketur.
Lader virket ikke, heller ikke de kommunale sakteladere i området.
Kjørte sneglefart bakveiene uten varme i -8 for å komme meg hjem.

Lapp på lader, ikke i funksjon før utgang av februar.

I tilegg til flere el biler på veien, og dertil kø på ladere som virker, så er det mindre og mindre aktuelt å basere seg på bruk av elbil turer utenfor egen kommune.

Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Panduck

Dette er ikke en av de prioriterte strekningene i første omgang, så fortum har muligens ikke hastverk med å sette opp noe her. Får håpe GK setter ett par av sine "80 statoilladere" i nærheten, det  er vel ingen statoil akuratt der. Det trengs virkelig flere ladere på den strekningen. Kommer jeg meg først til Hønefoss, er jo situasjonen vidre en helt annen.

Joakim Sveli

Hei.

Vi jobber med å bedre tilbudet på Roa og det er i høyeste grad prioritert.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

svingen

Blir det dobbel lader? Er det strøm som det er får lite av eller? Kunne jo satt den til 20kw foteksempel.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

atrus

Nå er den ute av drift igjen. Hadde tenkt meg en tur til langs riksvei 4 i helgen. Nå må jeg kjøre via Minnesund i stedet. Utrolig dårlig at det ikke går an å få til et mer driftsikkert opplegg langs riksvei 4

svingen

Sitat fra: atrus på torsdag 14. april 2016, klokken 21:16
Nå er den ute av drift igjen. Hadde tenkt meg en tur til langs riksvei 4 i helgen. Nå må jeg kjøre via Minnesund i stedet. Utrolig dårlig at det ikke går an å få til et mer driftsikkert opplegg langs riksvei 4

Ja det passer jo bra med badeland energi cup i helga,var vel flere hundre lag der sist år på gran,blir bensinbil på meg. Ingen\få lademuligheter :-(
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Joakim Sveli

Hei alle sammen. Takk for at dere har vært tålmodige med oss. Vi har ikke hatt mulighet til å utbedre ladestasjonen ved Kiwi Roa fordi produsenten ikke lenger kan bidra med deler og utstyr til utbedring. Det er også grunnen til at vi ved alle Kiwi- lokasjoner skifter til bedre ladeutstyr og og noen steder utvider ladetilbudet. På Roa blir det utvidelse slik at det totalt blir 2 hurtigladere og 2 uttak for AC 22kW.

Vi satser på å ha tilbudet klart i løpet av 14 dager.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

svingen

Sitat fra: Joakim Sveli på onsdag 20. april 2016, klokken 14:27
Hei alle sammen. Takk for at dere har vært tålmodige med oss. Vi har ikke hatt mulighet til å utbedre ladestasjonen ved Kiwi Roa fordi produsenten ikke lenger kan bidra med deler og utstyr til utbedring. Det er også grunnen til at vi ved alle Kiwi- lokasjoner skifter til bedre ladeutstyr og og noen steder utvider ladetilbudet. På Roa blir det utvidelse slik at det totalt blir 2 hurtigladere og 2 uttak for AC 22kW.

Vi satser på å ha tilbudet klart i løpet av 14 dager.

Er jo bra! :-)
Er det vurdert å sette noe på kiwi i gran sentrum som er søndagsåpen?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

jan-c

Sitat fra: svingen på søndag 24. april 2016, klokken 21:34
Sitat fra: Joakim Sveli på onsdag 20. april 2016, klokken 14:27
Hei alle sammen. Takk for at dere har vært tålmodige med oss. Vi har ikke hatt mulighet til å utbedre ladestasjonen ved Kiwi Roa fordi produsenten ikke lenger kan bidra med deler og utstyr til utbedring. Det er også grunnen til at vi ved alle Kiwi- lokasjoner skifter til bedre ladeutstyr og og noen steder utvider ladetilbudet. På Roa blir det utvidelse slik at det totalt blir 2 hurtigladere og 2 uttak for AC 22kW.

Vi satser på å ha tilbudet klart i løpet av 14 dager.

Er jo bra! :-)
Er det vurdert å sette noe på kiwi i gran sentrum som er søndagsåpen?
Eller/og Kiwi Brandbu for redundans Roa/Dokka/Aurdal?
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

Joakim Sveli

Takk for tips. Vi vurderer løpende utvidelser andre steder. Vi vil stort sett installere 1 ny hurtiglader hver dag frem mot ferien, men skal ha noe å gjøre til høsten også. Tar derfor med innspillene ders i videre planlegging.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA