Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye kollektivfelt inn til Oslo (vegvesen.no)

Startet av spigney, tirsdag 02. februar 2016, klokken 10:59

« forrige - neste »

spigney

Ser frem til å bli en del av den beryktede Teslafamilien🤗

OlavEmil

1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Blouberg

Er vel ikke mye å glede seg over her.. Køene bli lengre.. Er vel også stor risiko for at det blir samme løsning som for E18..

AppleKnocker

Man skal lete lenge etter en pressemelding fra Statens Vegvesen som er gode nyheter for elbilister ;D
Tipper bussen får kose seg alene i disse midlertidige kollektivfeltene.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser


spigney

Der kom den ja... Litt overraskende at Mosseveien og Bjørvika blir berørt i samme tiltak. Også helt frem til 1. Juni 2017. Her lukter det bråk.
Ser frem til å bli en del av den beryktede Teslafamilien🤗

Slettet profil


Rubberduck85

litt trist, men er vel en måte å trykke det inn på.

kjører E18 mosseveien til lysaker hver dag. opplever fint lite trafikk i kollektivfeltet, men kjører rundt 07.

så da får en stokke om å kjøre 0600-0630 i stedenfor å få litt kø.
TMX 75D
Nissan leaf 2021
Vært innom det meste av elbil siden 2010


F_P

Det gleder meg å se at dette ikke gjelder strekningen Hvam - Karihaugen og retur. Så da regner jeg med det feltet er åpent for elbiler også  :P
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Mr.Zero

Får håpe elbilforeningen kommer på banen og i hvert fall får til tilsvarende løsning som på Drammensveien. Stenge kollektiven helt på Mosseveien er jo totalt unødvendig. Har benyttet meg av dette feltet i snart 3,5 år, så jeg kan jo ikke "klage" - men det blir bare så utrolig pyton å komme seg inn til byen/Økern sydfra når brynstunnelen delvis stenges samt at kollektivmuligheten inn Mosseveien kuttes helt. Kjøre elbil med lite batteri blir også en utfordring vinterstid, så spørs om ikke 2-hjulingen må frem hyppigere frem de neste 16 måneder.. ??? Forresten - da regner jeg med at elbiler i disse feltene aldri blir aktuelt igjen.. :(
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

AppleKnocker

Ser ut som det blir dieselforbud på flere av disse veiene og i tillegg stenging av kommunale p-plasser. Det vil gjøre sitt for å redusere køen.

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/det-blir-dieselforbud-pa-kommunale-veier-i-vinter-1.12786016
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

spigney

Sitat fra: AppleKnocker på onsdag 03. februar 2016, klokken 17:34
Ser ut som det blir dieselforbud på flere av disse veiene og i tillegg stenging av kommunale p-plasser. Det vil gjøre sitt for å redusere køen.

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/det-blir-dieselforbud-pa-kommunale-veier-i-vinter-1.12786016

... På enkelte dager med høy forurensing. Er ikke så mange slike i året hvis man ikke senker grense for å kalle den "høy"
Samt at fritakslisten er så lang at det neppe kommer til å hjelpe stort.
Ser frem til å bli en del av den beryktede Teslafamilien🤗

phaugneland

Nestleder i Norsk elbilforening. Har jobbet i Elbilforeningen siden juni 2012. Bruker til daglig BH Emotion elsykkel.

Mr.Zero

Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA