Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissanconnect virker med wifi men ikke med mobilnettet

Startet av Kjell Leaf, mandag 01. februar 2016, klokken 19:45

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Noen mobileksperter her ? Når jeg bruker wifi på min sony ericsson mobil virker nissanconnect ev helt fint. Når jeg slår av wifi og bare bruker mobilnettet kommer jeg ikke inn, men jeg kommer inn på andre ting som facebook, kan bruke google osv... Noen som har en ide om hva som er problemet mitt ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Einar_S

Det kan minne om noe jeg opplever. Det virker som appen er av det trofaste slaget. Har den kommunisert gjennom mobilnett så forventer den å fortsette med det. Likeledes med wifi.

Om den ikke får tilgang til den kanalen den brukte sist så må den først dø etpar ganger før den godtar ny kanal. Løsningen min er å skru på mobilnett før jeg prøver å starte Nissen EV. Det er den kanalen som stort sett virker uansett hvor jeg er.

Men i det hele er dette en app der det er best å holde pusten når du bruker den i håp om at det skal virke.  ::)
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Kjell Leaf

Takk for svar. Kanskje prøve å installere på ny da. Den har faktisk vært 100% stabil for meg på wifi  :)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Kjell Leaf

Det må være mobilen min som forårsaker dette problemet, min kone bruker samme app med sin Samsung mobil, og den virker like bra med mobilnett som med wifi.
Kanskje tiden nærmer seg for å bytte mobil..........
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA