Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

IFTTT - "IF This Then That" og BMW Connected

Startet av bromm, fredag 29. januar 2016, klokken 16:40

« forrige - neste »

Sungrazer

#75
IFTTT har en festlig greie som heter Maker Channel https://ifttt.com/maker Her kan man koble til alt som kan gjøre eller motta en web request. Som f.eks. domoticz - et hjemmeautomasjonssystem.

Om man har en relébryter koblet til garasjeportåpneren kan man f.eks. lage json query til hjemmeautomasjonssystemet som åpner garasjeporten når man kommer hjem eller lukker den når man drar hjemmenifra.

Jeg har ikke et slikt relé koblet til garasjeporten - enda, men jeg har noen lysbrytere rundt om. Det funker som bare det. :P

https://www.domoticz.com/wiki/IFTTT_integration_with_Domoticz

https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_API/JSON_URL's


2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

tito

Sitat fra: bromm på onsdag 30. mars 2016, klokken 13:20
Sitat fra: JorgenM på tirsdag 29. mars 2016, klokken 19:07
Ja, meldingene burde poppe opp uansett om man har det aktivt på split screen eller ikke. For de fleste er det vel ikke så ofte det vil komme meldinger.
Jeg også "savnet" de vanlige split-screenene i starten - men det var helt til jeg fant ut at man faktisk kan bruke den største skjermen til alt det andre (f.eks trip computer eller media info) ;) Nå kjører jeg kun med IFTTT-widgeten i split-screen, for den gir faktisk mange nyttige opplysninger om selve turen samtidig som at alle hendelsene blir loggført underveis...

Er det noen mulighet til å bla i meldingene i widgeten, for å lese de på nytt? Følger @VTSMidt på Twitter men ikke alltid en rekker å lese meldingene når de dukker opp.

--Tito

bromm

Sitat fra: tito på onsdag 14. september 2016, klokken 08:56
Er det noen mulighet til å bla i meldingene i widgeten, for å lese de på nytt? Følger @VTSMidt på Twitter men ikke alltid en rekker å lese meldingene når de dukker opp.
--Tito

Nei, ikke slik det er nå, dessverre - har gjerne skulle sett den muligheten selv. Men det er jo uansett mulig å bla frem disse twitter-meldingene fra "Twitter-delen" av BMW Connected, da - så jeg bruker å gjøre det hvis jeg misser en "pop-up" som virker interessant. Samme gjelder for SMS - de kan også hentes via "Office Today". Det går rykter om en langt bedre versjon av Android-appen (BMW Connected), så hvis du bruker slik telefon, så er det muligheter for at dette blir bedre. Selv bruker jeg iPod Touch "fastmontert" i bilen for BMW Connected.

skwelbil

Er dette noe som kan aktiveres på nye BMW i3 Lci med nye idrive?
BMW i3S 120ah Fully Charged 2019

Agmuns

Sitat fra: skwelbil på fredag 26. januar 2018, klokken 17:44
Er dette noe som kan aktiveres på nye BMW i3 Lci med nye idrive?
Jeg har ikke fått det til å fungere. Står at man må bruke en widget i bilen, men den finner jeg ikke.

skwelbil

Fulgte denne, men klarer ikke helt å finne frem til tilsvarende på nye idrive.

https://labs.bmw.com/data/en_Instructions.pdf
BMW i3S 120ah Fully Charged 2019

Agmuns

Er den jeg har forsøkt også. Jeg ville bare ha et uttrekk fra bilen på kjøredata siden bilen var ny. Det har jeg foreløpig ikke fått til :P

Morbus


skwelbil

Sendte mail til bmw labs for en måned siden og spurte om informasjon rundt widgets på facelift versjon med ny idrive.

Har ikke hørt noe fra dem enda... :-D
BMW i3S 120ah Fully Charged 2019

Morbus

BMW Group på facebook har bekreftet til meg at dette ikke fungerer på biler med siste iDrive. Det jobbes vist med det.

skwelbil

Det var gode nyheter.  Da får vi håpe det kommer snart :-)
BMW i3S 120ah Fully Charged 2019

Orbit

Er det noen som har funnet en måte å få ringt i Norge som en del av "that"? Ser for meg ut som dette bare støttes i USA. Det vil jo gi mulighet til å åpne porter og bommer som det må ringes til. Har dette på hurtigknapper i dag, men helautomatisk hadde jo vært snasent. F. eks:

IF (Location = Myntgata) THEN (Call "Akershus festning parkering")
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Orbit

#87
For å svare meg selv: Woopla ip-telefoni kan kobles mot IFTTT, og kan også autentiseres til å bruke mitt norske mobilnummer som caller ID. Så da fungerer dette!

Jeg måtte kjøpe tellerskritt for €5, da Woopla ikke vil ringe fra en tom konto. Men siden de bommene jeg bruker i dag legger på når jeg ringer, går det likevel ikke noen tellerskritt ved bruk. BMW labs må være oppe på delt skjerm i bilen for at GPS-triggeren skal starte det hele.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA