Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nextgen seter feildesignet?

Startet av Cookie Monster, fredag 29. januar 2016, klokken 09:44

« forrige - neste »

Cookie Monster

Nextgen setene må vel være feildesignet? Kan umulig være normalt at de skal ta borti midt konsollen etter bare 20 000km kjørt. Kommer til å bli hull i de i løpet av maks 1 år.

Har hørt om mange det skjer med og fiksen fra Tesla er en teip bit som bare er helt latterlig på en så dyr og ny bil.

Til en jeg kjenner brukte de unnskyldinger som at man var for tykk for setet, selv om de ikke sier det direkte så hintet de til det.
Den kommer de uansett ikke unna på for min del siden jeg veier rett over 70kg og har samme problem.
Setene har rett å slett for dårlig støtte i sidene, som gjør at de etter kort tid starter å ta borti midtkonsoll og lager gnikkelyder og til slutt blir det hull i setet.
Mange har også for dårlig støtte i sideputene som gjør at de blir skrukkete og stygge der etter kort tid.

Noen som har fått nye seter eller fikset dette? Helt uaktuelt å godta en teipbit som fiks. Virker som Tesla bare nekter for alle feil om dagen selv om det helt klart er en feil som Tesla er skyld i med å levere ting av for dårlig kvalitet som så mye annet på bilen.

Har folk som har fått levert biler nylig bedre støtte i sidene? Virker som de har bedre finish i det miste da de har forstått de ikke kan levere skrukkeseter på en helt ny bil.



2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Salvesen

Mine seter er ikke skrukkete, iallefall ikke slik som skrekkeksemplene, men litt rynker har den. Ift om den tar borti midtkonsoll er jeg usikker, skal sen år jeg henter den tilbake i helgen. Tesla kan ikke si i fra seg slike ting, det kommer de ikke langt med.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

mr.rs4

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 29. januar 2016, klokken 09:44
Nextgen setene må vel være feil designet? Kan umulig være normalt at de skal ta borti midt konsollen etter bare 20 000km kjørt. Kommer til å bli hull i de i løpet av maks 1 år.

Har hørt om mange det skjer med og fiksen fra Tesla er en teip bit som bare er helt latterlig på en så dyr og ny bil.

Til en jeg kjenner brukte de unnskyldinger som at man var for tykk for setet, selv om de ikke sier det direkte så hintet de til det.
Den kommer de uansett ikke unna på for min del siden jeg veier rett over 70kg og har samme problem.
Setene har rett å slett for dårlig støtte i sidene, som gjør at de etter kort tid starter å ta borti midtkonsoll og lager gnikkelyder og til slutt blir det hull i setet.
Mange har også for dårlig støtte i sideputene som gjør at de blir skrukkete og stygge der etter kort tid.

Noen som har fått nye seter eller fikset dette? Helt uaktuelt å godta en teipbit som fiks. Virker som Tesla bare nekter for alle feil om dagen selv om det helt klart er en feil som Tesla er skyld i med å levere ting av for dårlig kvalitet som så mye annet på bilen.

Har folk som har fått levert biler nylig bedre støtte i sidene? Virker som de har bedre finish i det miste da de har forstått de ikke kan levere skrukkeseter på en helt ny bil.
Jeg har samme problem.
Reiste ut til Tesla, og dem kom med at en kunne "olje" sete. Da sa jeg at det godtar jeg ikke, for selve side støtten er løs.
Tesla tok bilder, og skal nå få nye side støtter. Usikker på hvor mye og hva som byttes. Godtar ikke noe jalla greier. Kan ta noen mnd sa dem. Greit for meg bare de fikser alt som er ødelagt.

Ellers VELDIG GODT SERVICE, byttet vindusviskere og fylte opp spyller væske. 
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

LASOL

Sitat fra: mr.rs4 på fredag 29. januar 2016, klokken 11:18
Sitat fra: Cookie Monster på fredag 29. januar 2016, klokken 09:44
Nextgen setene må vel være feil designet? Kan umulig være normalt at de skal ta borti midt konsollen etter bare 20 000km kjørt. Kommer til å bli hull i de i løpet av maks 1 år.

Har hørt om mange det skjer med og fiksen fra Tesla er en teip bit som bare er helt latterlig på en så dyr og ny bil.

Til en jeg kjenner brukte de unnskyldinger som at man var for tykk for setet, selv om de ikke sier det direkte så hintet de til det.
Den kommer de uansett ikke unna på for min del siden jeg veier rett over 70kg og har samme problem.
Setene har rett å slett for dårlig støtte i sidene, som gjør at de etter kort tid starter å ta borti midtkonsoll og lager gnikkelyder og til slutt blir det hull i setet.
Mange har også for dårlig støtte i sideputene som gjør at de blir skrukkete og stygge der etter kort tid.

Noen som har fått nye seter eller fikset dette? Helt uaktuelt å godta en teipbit som fiks. Virker som Tesla bare nekter for alle feil om dagen selv om det helt klart er en feil som Tesla er skyld i med å levere ting av for dårlig kvalitet som så mye annet på bilen.

Har folk som har fått levert biler nylig bedre støtte i sidene? Virker som de har bedre finish i det miste da de har forstått de ikke kan levere skrukkeseter på en helt ny bil.
Jeg har samme problem.
Reiste ut til Tesla, og dem kom med at en kunne "olje" sete. Da sa jeg at det godtar jeg ikke, for selve side støtten er løs.
Tesla tok bilder, og skal nå få nye side støtter. Usikker på hvor mye og hva som byttes. Godtar ikke noe jalla greier. Kan ta noen mnd sa dem. Greit for meg bare de fikser alt som er ødelagt.

Ellers VELDIG GODT SERVICE, byttet vindusviskere og fylte opp spyller væske.

Noen flere som har fått rette dette? Min har nå gått ca 9000 jeg veier 85 kg fordelt på 186 cm nå ligger seterygg og gnisser på midtkonsollen. Det knirker fra tak og den ekstra midtkonsollen som jeg kjøpte som ekstrautstyr har også gått opp i liminga selv om den knapt er rørt..
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Muffinman

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 29. januar 2016, klokken 09:44
Kan umulig være normalt at de skal ta borti midt konsollen etter bare 20 000km kjørt.
Sikkert ingen trøst, men setet tok borti konsollen på en loaner jeg hadde tidligere i år med bare 4-5000km på telleren. Merket også at det var trangt å komme til for å betjene knappene mellom dørtrekk og sete sammenlignet med standardsetene. Det virker rett og slett som setene er for store i forhold til plassen som er tilgjengelig i bilen.

LASOL

Jeg har vært ekstremt forsiktig når jeg har satt meg inn og gått ut av setet da jeg leste på nett at mange hadde fått stygge seter etter kort tid. Mitt ser stort sett bra ut men det er sidestøttene i seteryggen som har begynt å løsne..
Hadde ikke bilen hatt ekstreme kvaliteter på andre området hadde jeg gått lei av alle irriterende småfeil (som jeg har beskrevet i flere innlegg tidligere) vi ikke har på noen av de tre andre bilene vi har som er fra 2 - 10 år gamle.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

boppus

Jeg har brukt bilen, inkludert setene, som enhver annen bil. Bilen, inkludert setene, er som ny(e).
20 000 km. 80 kg. Veltrent.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

MeTesla

Sitat fra: boppus på mandag 02. mai 2016, klokken 20:53
Jeg har brukt bilen, inkludert setene, som enhver annen bil. Bilen, inkludert setene, er som ny(e).
20 000 km.

Ikke gjort noe, som nye. 21000 km. 10 mnd.

nie

Desember -15. 10000km. Knirker og har gjort det siden 8000km. 93kg fordelt på 190cm....føler meg ikke feit☺

Gusse

Er det bare meg, eller er det også ganske trang mellom døra når den er lukket, og setet? Føler jeg må ta av meg klokka for å justere setet :o

sven erik

jeg likte bedre de gamle setene  så jeg solgte den nye bilen og skal heller ha en med gamle seter

N00b

Dere glemmer det vesentlige. Dette er en amerikansk bil og da henger det med standarder vi ikke er vant med fra Europeiske produkter.

peik

Sitat fra: nie på mandag 02. mai 2016, klokken 21:56
Desember -15. 10000km. Knirker og har gjort det siden 8000km. 93kg fordelt på 190cm....føler meg ikke feit☺
I følge BMI-kalkulatorer er du overvektig. Jeg også som er 193/96. En amerikansk bil burde tåle normale amerikanske personer som fort veier 140 kg...
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

Muffinman

BMI er ikke ment for å beregne individer, men befolkningsgrupper. Brukt på individ får det merkelige utslag. For eksempel har visst jeg visst et snev av fedme. Årsaken er trening, ikke overvekt.

rsomby

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 03. mai 2016, klokken 08:25
BMI er ikke ment for å beregne individer, men befolkningsgrupper. Brukt på individ får det merkelige utslag. For eksempel har visst jeg visst et snev av fedme. Årsaken er trening, ikke overvekt.

Ikke muffins altså?   ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA