Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Min 2016 VW E-Up! under modifisering.

Startet av Fabiz, torsdag 28. januar 2016, klokken 16:44

« forrige - neste »

Fabiz

Hei,

Hentet meg en ny E-Up før jul da pendlingen ble en realitet. Med over 100km om dagen og bomstasjon begge veier så jeg meg nødt til å kjøpe meg en elbil.

Som tidligere ansatt i Volkswagen og kontakter der, falt valget på en E-Up! Da dette er en bil som "føyer seg inn i rekken" som bil nummer fire blant tre andre biler og ymse motorsykler var målet å komme seg så billig ut av det som mulig.

Bilen ble hentet hos Møller Bil Follo 18.12.16:


Deretter bar det rett til LKB Detailing for polering, innvendig rens og coating:






Jeg er ikke så god på "Shine"-biten, så for de som er interessert ble dette gjort:
SitatBilen fikk coating fra Max Protect, etter polering med Rupes Duetto og et utvalg polish og pads fra Rupes, Scholl og 3D. Full pakke med Max Protect V1 etterfulgt av UNC-R på alt av lakk, lykter og plast som gir hele 3 års holdbarhet i Norsk klima. Max Protect UGC pro coating for glass, 3 lag som holder i 30 000km på frontrute og bakluke av glass, 2 lag på sideruter og panoramatak. Max Protect V2 på felger, Max Protect Fabric Coat på stoffmatter, Max Protect UTC på dekk og plastfornyer i hjulbuer.

Som sikkert flere så på bildene har bilen fått følgende:
- Proffsotede baklamper som står i stil med bakluka i glass.
- Vinterfelger: Sparco Assetto Gara 6,5x15" ET37 med Nokian Hakka R2 185/55-15.
- Byttet de elendige originale H4-pærene med Phillips XtremeVision +130%.
- Byttet blinklyspærer med Diadem-pærer (sølvgrå).
- Byttet til DRL/Parklys-pærer fra MTEC som gir mye hvitere lys.
- Byttet skiltlyspære til Berg Xenonmatch som gir mye hvitere lys.
- Fjernet alle utvendige emblemer med unntak av VW-merket.

Når våren nå nærmer seg blir det både senkesett og sommerfelger som er litt sprekere. Disse bilene er "bestemor-høye" originalt, og blir jo levert med de grusomste felgene i verden!

Fortsettelse følger. :)

Fabian

Mag

Hei! Gratis med den nye bien din.
Jeg vurderte selv å kjøpe e-up men den har ikke nok rekkevidde for meg dessverre. Ellers hadde jeg hatt en svart med panorama tak. Jeg synes bilen er veldig fin.
Frekhaug
Svart Nissan Leaf 30 kWh januar 2016

Supermann

Stilig! Hva slags senkefjærer akter du å montere? Jeg har ikke sett noen som er godkjent for akselvektene til E-up.

Fabiz

Sitat fra: Supermann på tirsdag 02. februar 2016, klokken 08:46
Stilig! Hva slags senkefjærer akter du å montere? Jeg har ikke sett noen som er godkjent for akselvektene til E-up.

Hei,

Det blir et justerbart senkesett fra V-Maxx i Nederland. De har spesiallaget et sett til E-Up med TÜV-papirer etter mye press fra meg, som de nå skal sette i salg.

Fabian

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA