Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DAB kanaler borte?

Startet av howcome, torsdag 28. januar 2016, klokken 14:37

« forrige - neste »

howcome

Jeg hører mye på NRK Klassisk og har gitt den et hjerte i Tesla-radioen. Men foelden dag forsvant alle spor av radiostasjonen; jeg finner den ikke i noe sted. Et 10-talls dab-kanaler er gjenfinnbare, mens andre -- som P2 -- er også borte. Noen tips?
Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016 - Fiat 500e 2014

Ampéreson

Tok meg lang tid å finne utav DAB radioen og har også opplevd at kanaler forsvinner. Mener den søker på kanaler og i hver kanal så er det flere radiostasjoner. Om du trykker på de nummererte knappene som det står f.eks. 11a, 12a,12b etc. på, så er en nedtrekksmeny med radiostasjoner tilgjenglig for hver kanal.

I en av disse eller flere er P2 og NRK klassisk, eller så er dekningen dårlig og de lar seg ikke finne.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

cairnz

NRK Klassisk finner du på "12D".
Elbilist

Tuxedo

Sitat fra: cairnz på torsdag 28. januar 2016, klokken 17:37
NRK Klassisk finner du på "12D".
Stemmer, og fordi 12D er en såkalt "riksblokk" så gjelder dette for hele landet.

howcome

Sitat fra: Odd Arne på torsdag 28. januar 2016, klokken 14:46
Tok meg lang tid å finne utav DAB radioen og har også opplevd at kanaler forsvinner. Mener den søker på kanaler og i hver kanal så er det flere radiostasjoner. Om du trykker på de nummererte knappene som det står f.eks. 11a, 12a,12b etc. på, så er en nedtrekksmeny med radiostasjoner tilgjenglig for hver kanal.

Takk! Jeg fant faktisk nedtrekkmenyen før jeg beklaget meg her på forumet, men så ikke at det lille poppopp-vinduet på den store skjermen faktisk hadde en skrållbar på siden. For å se NRK klassisk må man faktisk skrålle ned i det lille viduet på den store skjermen. Dette er et oppsiksvekkende dårlig grensesnitt på en bil som ellers gjøre det meste riktig.

At bilen også velger den minste fontstørrelsen for radio-informasjon når den store skjermen ellers står ubrukt er også vanskelig å forstå.
Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016 - Fiat 500e 2014

Tuxedo

Sitat fra: howcome på fredag 29. januar 2016, klokken 13:01
Dette er et oppsiksvekkende dårlig grensesnitt på en bil som ellers gjøre det meste riktig.

Ja, det kan man trygt si.

o.b.lix

Kommer vel av den begrensede DAB-utbredning i verden. Imponerende at den faktisk har dab, nissan f.eks. har ikke denne muligheten...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

RE

Enkelte av mine DAB kanaler faller også ut av og til. Må søke de opp og legge de inn på nytt. Sist gang det skjedde la jeg inn 'Bug Report' via voice systemet. "Thank you for your feedback" :D Forhåpentligvis blir det lasta ned og lagt merke til av noen, evt. fylles disken opp etterhvert :)

\relatert utbrudd
DAB interfacet er helt bak mål. At kanalene ligger på 12D og 13B osv er fullstendig uinteressant for meg som bruker, da jeg ikke har noe forhold til disse tallene. Gi meg heller en liste med kanal-navn som man kan scrolle og søke i; mye mer brukervennlig etter mitt syn.
/relatert utbrudd
Tesla Model S85, Blå
E-golf med varmepumpe, Hvit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA