Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tur med Autozug

Startet av Trond.Strom, onsdag 27. januar 2016, klokken 08:33

« forrige - neste »

Trond.Strom

Hei
Jeg prøver å booke Tur med biltoget gjennom tyskland og blir spurt om bredden på taket til bilen. Er det noen som vet det her inne?

Hvis ikke måler jeg i ettermiddag og poster svaret


Sandvika


Trond.Strom


Sandvika

Beklager, plukket ikke den detaljen.  :-X

Kjenner jeg ble litt nysgjerrig på hvorfor det skal være relevant.

Trond.Strom

Er veldig nyskjerrig selv, valget var over/under 135cm så jeg la inn over. Men bookingen stoppet uansett fordi det tydligvis ikke er normalt å ta en Tesla på det toget. De har en dropdown for bilmerker som er required og Tesla er ikke på listen.
Andre populære bilmerker som Alvis, Broom, Brilliance,Bristol, Flyke og Lomax er der selvfølgelig :)


Trond.Strom

Da har jeg målt taket, alle mål er fra overgang takpanel til sidepanel, vurderte å måle ut til kromlista. Veldig usikker på hva som er standard på takmålinger :)

Foran ved frontrute: 134cm
på høyeste punkt: 130cm
bak ved bakrute: 126cm



HelectriC

Sitat fra: Trond.Strom på onsdag 27. januar 2016, klokken 10:04
De har en dropdown for bilmerker som er required og Tesla er ikke på listen.
Andre populære bilmerker som Alvis, Broom, Brilliance,Bristol, Flyke og Lomax er der selvfølgelig :)

Hahaha, ja det er veldig vanlig å se de bilene på tyske veier ;D
ioniq 5

nortrahof

Du bør sjekke "årets ruteplan" for Autozug.
Jeg har hørt at flere tog og destinasjoner er kansellert i år, grunnet lite booking tidligere år.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

pudderjagar

Da er vel ikkje så rart at da er liten booking på "autozug" Eg prøvde å booke ein tur til sommaren og kom opp i 12 000 kr tur/retur.

Kva pris fekk du på din tur?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Trond.Strom

#9
Jeg skal ta  AutoZug fra Hamburg til Lörrach kommende sommer. kommer på 417 EUR for bil to voksne og to barn.

Ruten blir Oslo-Larvik-Hirtshals-Hamburg-Lörrach-Arezzo
med moregnferge fredag fra larvik hirtshals og toget til lörrach er jeg i Italia lørdag ettermiddag.

Skal loffe litt mer på turen hjem men tenkte at å ta turen ned kjapt.

petersv

Det var jo ikke en avskrekkende pris, hvor lang(tid) er reisen?

cyber

Sitat fra: petersv på søndag 31. januar 2016, klokken 11:42
Det var jo ikke en avskrekkende pris, hvor lang(tid) er reisen?
Togreisen HH - Lörrach tar ca 10 timer ( 21.30 - 7.00 ) og er ca 900 km ;
sjekk alternative datoer for tilbudspriser  :D

petersv

Hotell kommer jo fort på halvparten av det, og så kommer man seg langt avgårde, så det virker veldig praktisk.

Lynet

Og man slipper både kø på motorveien og SC. Og ikke minst kan man hygge seg med en bedre middag og en flaske vin mens landskapet passerer forbi, anbefales  :) :) :) :)

Har du luftfjæring tror jeg det er lurt å sette den i jackmode.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Trond.Strom

Jeg har luftfjæring , men hvorfor Jackmode?
Kjenner jeg gruer meg litt til å kjøre bilen ombord også, 205cm maks bredde og bilen med innfelte speil er nesten 197, så ikke spesielt mye klaring...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA