Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nissan Connect EV

Startet av Eyyy, mandag 25. januar 2016, klokken 21:45

« forrige - neste »

Eyyy

Hei

Jeg forsøker å registrer meg som Nissan Connect EV bruker.

Jeg får følgende instrukser fra Nissan:

1. Start bilen.
2. Pare din kompatible Bluetooth-aktiverte telefon. Hvis du er i tvil, kan du sjekke brukermanualen.
3. Trykk INNSTILLINGER-knappen.
4. Berør Info på skjermen.
5. Berør "Registrering for infotjenester".
6. Trykk Fortsett og velg landskode for telefonnummer. Merk at dette systemet bruker den Bluetooth-parede telefonen til å ringe opp et nummer under tilkobling. Du blir belastet per minutt etter vanlige mobiloperatørsatser.
7. Angi NissanConnect-ID og trykk OK.
8. Angi passordet du bruker for eierportalen, og trykk OK.

Problemer er at når jeg trykker på infoskjermen så finner jeg ikke 4. Registrering for infotjenester. Noen som vet hva jeg gjør feil? eller er det feil i instruksene?

Hilsen ny Leaf 30 Tekna eier.

sjossang

Hallo Eyyy, og gratulerer med ny bil!

Den nye Leaf'en har en del problemer med NissanConnectEV/Carwings, men skal bli utbedret nå snart (kanskje allerede?).

Når du kommer til punkt 4. og 5., så se etter Carwings. Mulig det ligger noe der? Venter selv på den nye modellen og skal få den senere i uka. Skal se om jeg finner det der :)
Y LR hvit/hvit

sjossang

Y LR hvit/hvit

Eyyy

Hei, sjossang

Takk for svar. Menyen er på norsk her, kan sikkert velge..

Jeg har sett under Info>Carwings, men finner ikke noe tilsvarende pkt 4 der heller.

Forresten veldig fornøyd med valget av bronze som farge, gled deg :)


leaf-newbe

@sjossang, har du fått testa eller fikkla med den nye radioen?

fikk testa å bladd litt i menyene på en.
Min mening er at det er "same shit new wrapping" ingen større endring en hva en tur til frisøren gir.
utrolig at de ikke har greid å få til flere endringer på alle disse årene. den har færre og mindre endringer en hva en mobiltelefon har fra år til år eller mellom sw oppdateringer.

følgende nytt la jeg merke til.
-nytt gui. med praktisk talt samme innhold.
-multituch og mulighet til å zoome med 2 fingre. noe som er utrolig at de ikke har greid å få til før nå.
-kansje en smule raskere.
-DAB+. for de som hører på radio og er lei av at efekten på FM senderne skrus ned lavere og lavere for hver dag som går for å lure folk til å kjøpe DAB radio eller adapter.

ting som jeg mener er helt utrolig at de ikke har greid å forbedre er muligheten ha 2 eller flere klima timere på samme dag. kan ikke skjønne at de ikke kan la en legge til komplekse timere slik at en kan programere forvarming på morningen og på ettermidagen på samme dag.
helt utrolig at de fortsatt kun tillater 2 klima timere og samme ukedag kan ikke legges til begge timerne.


Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Bjoris

Dette med timer, jeg får ikke min til å fungere, antar det skyldes at en må ha tilkoblet strøm for at den skal fungere?

Antar de tenker at en skal bruke app til slikt, min erfaring er at timer er noe dritt da tidene ALDRI stemmer med når jeg klarer å komme meg avgårde, som i dag når jeg fikk stukket litt før alt styret med barna så kom jeg selvsagt til steinkald bil siden timeren ikke hadde startet.

I Tesla finnes ingen timer

Syns GUIen er helt grei, ikke noe som virker veldig proft, men det fungerer.

Noen som har funnet ut av muligheten for å svare på SMS via GUien? Fant ikke noe på min, men fant ut at jeg droppet å lete frem til jeg får denne SW oppdasteringen så jeg vet om det er der. Nå vet jeg ikke hva som måtte mangle og ikke.

Savner dog 80% lading, irriterer meg grønn om dette er tatt bort... Skyldes isåfall ene og alene EPA tror jeg, det at en får lavere EPA tall om en har 80% lading som mulighet. Ellers så jeg at batteriet ikke hadde mer enn 4,1 volt på 100% lading, (mener det var litt i overkant av dette, skal lade fult i morgen så da skal jeg sjekke igjen) så kanskje de mener det ikke er så farlig å lade fult og la den stå?

"Regelen" er jo å holde seg fra 4.0 og nedover, da får en et langt og godt liv på batteriet...

glibbe

Samme problem, venter på oppgradering av software i bilen (ny 2016) eneste plass jeg finner å skrive epost er eposten min for langt til å taste inn... håper dette blir bra når de blir ferdige

Bjoris

Ser ut til at klimadelen av appen fungerer nå, fikk både startet og satt tid for forvarming flere ganger. Resten er dødt, inkl hvor bilen er...

Bjoris

Vel, fungerer bare på appen, var nede i bilen nå, men selv om appen sier anlegget går så er det steinkaldt i bilen:(

Bellefield

Hva er det egentlig som ikke skal fungere på Nissan Connect EV?

Jeg fikk min etterlengtede Nissan Leaf 2016 Accenta i Bronze idag. Har aldri før hatt Elbil og er strålende fornøyd etter en dag iallefall  :D

Har lest om alle problemene med kommunikasjonssystemene. Men jeg finner faktisk ingenting som ikke fungerer hos meg...Dab radio fungerer, bluetooth fungerer, navigasjon fungerer. Og lastet ned appen Nissan Connect EV. Var nesten sjokkert hvor enkelt det var å registrere seg og hvor fint appen fungerte på første forsøk! Den fortalte hvor bilen befant seg og den varmet opp bilen gjennom klimakontrollen på appen. Har dog ikke prøvd å styre ladingen gjennom appen. Men førsteinntrykket er iallefall udelt positivt  :)

Yeyeye

Du er en av de heldige, på vår funket det ikke. De trodde de hadde en løsning med ny software tror jeg, men mange funket vistnok ikke stabilt da heller. Forstod det som om det saken sim kortet stod i måtte byttes, og at det var en enkel jobb når nye kom.
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Bjoris

Til dere som får appen til å fungere, viser det bil med strek over i infotainment systemet?

Kjell Leaf

Sitat fra: Yeyeye på lørdag 30. januar 2016, klokken 20:59
Du er en av de heldige, på vår funket det ikke. De trodde de hadde en løsning med ny software tror jeg, men mange funket vistnok ikke stabilt da heller. Forstod det som om det saken sim kortet stod i måtte byttes, og at det var en enkel jobb når nye kom.
Det er nok heller dere som er en av de uheldige. I mange uker har Nissan Connect EV  fungert hver eneste gang. Det er nå ikke en eneste gang jeg ikke kommer inn og får startet Klima eller lading.  ;D
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

sjossang

Bjoris mener nok i den nye 2016. Skal ta et bilde litt senere, så kan du se :)
Y LR hvit/hvit

sjossang

Nå har jeg også strek over bilen, og ingen kontakt. Hadde kontakt på fredag og trodde jeg var en av de heldige. Skal klare å leve uten direktekontakt med bilen, men gleder meg til Nissan har fått orden på denne feilen!

Y LR hvit/hvit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA