Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Arctic Roads forts.

Startet av TorC, fredag 22. januar 2016, klokken 17:57

« forrige - neste »

Baresorgen

Spørsmål angående hurtigladerstasjonene på Dombås og Hjerkinn; fungerer disse med mobilapp??? (Mnd. abonnement). Noen som har kjennskap? Særdeles vanskelig å få noe info om disse hurtigladerene uten å besøke dem fysisk...kan ikke sende samboer på bomtur i Leaf ´13 (24 kwh batteri) :-p

Dombås - noen som kjenner til disse?

Hjerkinn - fungerer disse med mobilapp?
Tesla X100D - bestilt 5. oktober 2017
Nissan Leaf 24 kWt - 2013 - 2017 - solgt

EL-i-Nord

Sitat fra: Baresorgen på torsdag 20. juli 2017, klokken 22:12
Spørsmål angående hurtigladerstasjonene på Dombås og Hjerkinn; fungerer disse med mobilapp??? (Mnd. abonnement). Noen som har kjennskap? Særdeles vanskelig å få noe info om disse hurtigladerene uten å besøke dem fysisk...kan ikke sende samboer på bomtur i Leaf ´13 (24 kwh batteri) :-p

Dombås - noen som kjenner til disse?

Hjerkinn - fungerer disse med mobilapp?

Fungerte begge to med app (måndesabo) for 10 dager siden (se mitt innlegg lengre opp i tråden om langtur med Leaf 24 og opplevelser med AR sine ladere). Hjerkinn var nok høyest over havet jeg noen gang har ladet  ;)

EL-i-Nord

Sitat fra: EL-i-Nord på mandag 17. juli 2017, klokken 18:32
Har også forsøkt å få kontakt med dem både på telefon og epost, men ikke så overraskende er det ikke mulig å oppnå kontakt. Skal bruke litt til å legge inn advarsel i alle ladestasjonskart de neste dagene. Synd dette  :(

Oppdatering her: Fikk i dag (ei uke etter at jeg sendte epost) svar fra AR med tilbud om refusjon, men ingenting om hvorfor de ikke svarer på telefon og hvorfor flere ladere ikke blir vedlikeholdt. Takket nei til tilbud og ba dem heller bruke penger til å forbedre kundeservice og vedlikeholdt. Er ikke refusjon av penger jeg er ute etter, men et fungerende og pålitelig ladenettverk.

Gordon Retriever

Sitat fra: gauge på torsdag 20. juli 2017, klokken 09:41
Hvordan komme seg fra Åndalsnes til Trondheim med gammel e-golf uten å bruke Arctic roads sin lader ?

Alternativ til Åfarnes - Sølsnes:  Kjøre E136 til Vestnes, riksvegferge til Molde.  10 minutter mer reisetid, bedre vei, fint fergecruise over fjorden.

Et fergefritt alternativ hvis du er komfortabel med en 130 km distanse, er å kjøre fv64 fra Åndalsnes til Åfarnes, deretter fv660 til Eidsvåg, før du fortsetter østover til Sunndalsøra.

nilsga

Står fast på Dombås nå. Ingen av hurtigladerene som funker, og ingen som svarer på den såkalte 24/7 service-telefonen. Makan til useriøst sludder...

jankph

Oi...da er vel Grønn Kontakt sin på Lesjaverk den nærmeste...3 mil og så godt som null høydemeter dit, heller svak nedoverbakke...du rekker kanskje det?
VW e-up! 2015-mod siden juni 2017

nilsga

Det er en 22kWh-lader mellom hurtigladerene som heldigvis fungerer. Skal i retning Trondheim, så får bare smøre seg med litt tålmodighet og lade så man kommer til Hjerkin (og krysse fingrene for at den fungerer...)

jankph

Sitat fra: nilsga på fredag 21. juli 2017, klokken 21:22
Det er en 22kWh-lader mellom hurtigladerene som heldigvis fungerer. Skal i retning Trondheim, så får bare smøre seg med litt tålmodighet og lade så man kommer til Hjerkin (og krysse fingrene for at den fungerer...)

Kanskje best å lade nok til at du rekker de 8 milene helt til Oppdal. Der har du Fortum.
VW e-up! 2015-mod siden juni 2017

leafnor

Det går å prøve om du kan starte den på Hjerkin mens du ennå er på Dombås i goCharge appen.
Jeg gjorde nemlig det en iskalds novemberdag da jeg sto på Hjerkinn uten liv i ladere.
Hadde heldigvis ladet til 80% på Dombås, i angst for at den på Hjerkinn (og med rette) ikke virket.
For på Hjerkinn virket ingen, men jeg fikk startet den ene på Fagerhaug mens jeg sto på Hjerkinn. Når jeg kom til Fagerhaug sto lader klar til å plugges inn, (Ingen hadde vært der før meg). /Dette før Fortum hadde fått opp lader på Oppdal)
Da slo det meg egentlig at den her goCharge med abonnement kan missbrukes. Holder med ett slik abonnement, og en kan starte alle ladere. (Kanskje jeg har feil)
Så det var nevnt i en post lengre opp at det der månedabonnementet hadde AR tenkt å slutte med. Kanskje noen har "missbrukt" app+abonnement?
I alle fall, håper du kommer deg over Dovre.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

hanche

Sitat fra: nilsga på fredag 21. juli 2017, klokken 21:22
Det er en 22kWh-lader mellom hurtigladerene som heldigvis fungerer. Skal i retning Trondheim, så får bare smøre seg med litt tålmodighet og lade så man kommer til Hjerkin (og krysse fingrene for at den fungerer...)
Har du årsabonnement med brikke fra AR? Eller krever ikke AC-laderne deres abonnement? Hvordan aktiverer du dem ellers? Jeg kjører over Dovre fra tid til annen selv, og blir lettet hvis jeg vet at AC-laderen er en mulig nødløsning hvis ikke hurtigladerne vil. (Selv om jeg ikke kan få mer enn 6.6 kW (eller noe sånt) fra en type 3-kontakt. Har kabelen, men aldri prøvd den.)
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

nilsga

Hjerkin funka heller ikke. Har appen, men ingen respons.

nilsga

Virker rett og slett som om hele systemet til Arctic er nede. Kanskje noen skrudde av strømmen på pc'en og dro på ferie...

Myrvang

Kan ikke skjønne at ikke GK eller Fortum bygger ladere i nærheten av AR sine der oppe? De ville jo fått alle kundene. Om de håper på å overta disse laderene fra et konkursbo virker det som de må vente en stund, for AR er som jeg har sagt tidligere noen seige jævler...

Circkle K på Dombår har vel en trafo i nærheten? Og det må da finnes et eller annet sted i nærheten av Hjerkinn som har en trafo langs E6?

Eller er det så lite lømmsomt med hurtiglader at det ikke kan bygges uten at Staten bidrar med cash?

Kanskje det er på tide at folk slutter å bruke AR sine ladere, slik at kassa tømmes fortere?
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

nilsga

Nei, en ting er sikkert, holder meg langt unna AR heretter.

leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA