Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problemer med oppvarming

Startet av totta, tirsdag 19. januar 2016, klokken 11:19

« forrige - neste »

totta

Jeg fikk meg e-golf for noen dager siden. Det er et par ting jeg ikke forstår. Jeg vet at car-net serveren er nede, så jeg får ikke registrert meg der. Men når jeg stiller inn forhåndsvarming fra programmet inni bilen er den like kald hver gang jeg skal kjøre. Er det en innstilling her jeg må aktivere?

Det andre problemet er når jeg lader på parkering med vanlig stikkontakt. Jeg trykker på startknappen, men det blåser bare kald luft imens jeg lader. Jeg må ta ut laderen og begynne å kjøre for at luften skal bli varm. Er det en innstilling dette også?

Noen som har peiling?

O2 Espe

Du må gå inn på "ladesteder" og "huke" av for klimaregulering. Det er i utgangspunktet berre sett som lading. Etter det eg har funne ut så er det kaldluft så lenge laderen står tilkoplet. Dersom du programmerer avreisetidspunkt er det smart å "huke" bort lading på samme plass, slik at det berre er klimaregulering som er med.

aarthy

Helt korrekt O2 skriver. Under Ladeplass innstillinger bør du legge inn kun klima (iaffa frem til det evt. blir forskjellige priser for strøm på dag/natt) Avreise tidspunkt du stiller inn vil da kun gjelde for klima og ikke selve ladingen. Lading vil da skje med engang du kobler på ladepunktet...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA