Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Frossen ladeluke, flere med det problemet?

Startet av AreLib, tirsdag 19. januar 2016, klokken 00:55

« forrige - neste »

AreLib

Nå som tempen her i vest har krøpe under null en stund sliter vi med at selve låsen til ladeluka er frossen og vil ikke åpne. Må varme området låsen sitter godt for å kunne åpnes, hjelper heller ikke å dra i snoren fra innsiden.
Vår bil står ute 24/7 så lurer på om andre som også har bilen ute sliter med det samme?
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

fbostad

Det er flere som har rapportert det problemet ja. Men det er mulig det ikke dreier seg om frost, men utløsermekanismen i boksen. Bilen min skal inn til BOS på torsdag for å se på blant annet dette. Får se hva de sier.
Mercedes B Electric

AreLib

Vil tro d er frost, åpne seg helt fint om det er 0+ i lufta eller jeg varmer området rundt låsen.
Min skal og inn på fredag, konå nekte bruke tiden sin med en hårføner rettet mot bilen hver dag den skal lades ;D
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

ChiefHoghead

Jeg har vært inne med min og fått fikset dette. Det var selve utløseren som ikke funket og den var mer utsatt ved lavere temperaturer. Nå fungerer den som den skal. Snoren på innsiden er nødutløser for selve ladekoblingen og fungerer ikke som nødåpning av selve luken. Tror ikke det finnes noen nødåpning for luken i det hele tatt.
Bor på Stord i Hordaland
Er nå på min andre Mercedes B250e 2017 som vil fungere som bil Nr. 1

Thomas_Bodø

Jeg har også hatt problemer med den. Har låst og åpnet bilen 5-6 ganger og da har luken til slutt latt seg åpne.

Jeg har en importert bil fra Tyskland. Noen som vet om jeg må gå frem på annet vis enn å henvende meg til den lokale MB-forhandleren for å få luken fikset?

fbostad

Sitat fra: Thomas_Bodø på onsdag 20. januar 2016, klokken 17:13
Jeg har også hatt problemer med den. Har låst og åpnet bilen 5-6 ganger og da har luken til slutt latt seg åpne.

Jeg har en importert bil fra Tyskland. Noen som vet om jeg må gå frem på annet vis enn å henvende meg til den lokale MB-forhandleren for å få luken fikset?
Sien det ikke finnes B Electric som er blitt to år er også din under fabrikkgaranti. Den lokale forhandleren hjelper deg.
Mercedes B Electric

Belectric

Sitat fra: ChiefHoghead på tirsdag 19. januar 2016, klokken 22:08
Jeg har vært inne med min og fått fikset dette. Det var selve utløseren som ikke funket og den var mer utsatt ved lavere temperaturer. Nå fungerer den som den skal. Snoren på innsiden er nødutløser for selve ladekoblingen og fungerer ikke som nødåpning av selve luken. Tror ikke det finnes noen nødåpning for luken i det hele tatt.

Hei,
Vet du hva forhandleren gjorde med din ladeluke? Har de byttet hele mekanismen, eller utbedret den gamle? Interessant å vite, slik at en kan få utbedret problemet i garantitiden...
Belectric

jin1987

hos meg byttet de ut utløsermekanismen, merket at hver gang de var minus 5 grader fungerte den ikke

ChiefHoghead

Bor på Stord i Hordaland
Er nå på min andre Mercedes B250e 2017 som vil fungere som bil Nr. 1

kvolle6

Jeg har fått samme problem. Har også tenkt at det kun kan ha direkte med kulde å gjøre men er ikke helt sikker. Hos meg så kan ladeluka sprette opp under fart og gi melding i displayet om at den er åpen. Eller den kan gi melding uten at den har åpnet seg. Det verste er dog at jeg har problemer med å åpne luka for å få ladet. Normalt skal et lite trykk være nok, mens jeg nå må slå på lokket noen ganger før den åpner seg. Hårføner har jeg ikke forsøkt, er redd for å ødelegge lakken + at det tar lang tid før du får varmet opp selve låsemekanismen?

Jeg skal snakke med BoS og få den inn på service til uka. Ser ut til å være en gjenganger av et problem, kanskje til og med av en sort hvor BoS og Mercedes burde kalt inn bilene til feilretting. Jeg tipper de fleste som har bilen stående ute har dette problemet.

kjetilV

mrjic

Opplevde det samme i går, lot den stå inne i garasje i noen min så var problemet løst.

fbostad

Sitat fra: kvolle6 på søndag 14. februar 2016, klokken 12:58
Hos meg så kan ladeluka sprette opp under fart og gi melding i displayet om at den er åpen. Eller den kan gi melding uten at den har åpnet seg. Det verste er dog at jeg har problemer med å åpne luka for å få ladet. Normalt skal et lite trykk være nok, mens jeg nå må slå på lokket noen ganger før den åpner seg.

Du beskriver akkurat det jeg opplevde før BOS byttet utløser. Har ikke hatt en eneste episode etter det. Ubeleilig å måtte ta en tur på verksted, men synes BOS håndterte dette helt greit når jeg sa fra.
Mercedes B Electric

Thomas_Bodø

Har hatt samme problem. Satte bilen i garasje en time i dag tidlig, da gikk luka opp uten problem. Har opplevd dette flere ganger, så ringte MB-forhandler. Fikk beskjed om å komme innom torsdag, da skulle de bytte utløseren da dette var velkjent svakhet på disse bilene.

mrjic

Parkerte bilen på søndag og skulle lade i dag og fikk ikke opp luken, ringte mercedes 24/7 service og ingen hjelp å få av dem. Har fått time 26.02 for bytte av luken.

Fikk beskjed om å ringe til verksted i morra om de kunne prioritere bilen.

tfossnes

De av dere som har hatt problemer med ladeluken. Har dere 2015 modell eller 2016? Ser noen nevner at dette er et gjengangerproblem og har selv en 2016 og har ikke erfart dette. Må likevel si at jeg ikke føler meg veldig eksponert for problemet da bilen står som oftest i garasje

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA