Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Frosset ladelokk.

Startet av Svenn78, tirsdag 19. januar 2016, klokken 00:14

« forrige - neste »

Svenn78

Det er kaldt for tida! Veldig kaldt. Står med hårføner og varmer opp lokket for å få satt inn sladden så bilen kan få sårt tiltrengt strøm. Det er en veldig upraktisk øvelse. Føler at motoren i hårføneren spør meg om jeg kødder når jeg forventer varmluft ut av den i 18-20 kuldegrader....

Noen som har tips for å lindre denne fastfrysingen?? Den virker som at det fryser i selve låsen og ikke rundt hele lokket på en måte...
Svenn

--
VW eGolf (juli 2016 ->)
Ford Focus Electric (april 2014 - juli 2016)

Herwitz

MG ZS EV 2020
BMW i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014! Solgt 2021√
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

Ford Electric

Hei
Har byttet den en gang på reklamasjon, men når det ble minus grader streiket den igjen, til og begynne med festet jeg et tynt tau rundt akslene lokket er festet for og hjelpe den ut.
Men en dag ble jeg irritert og dro ut helle "akselen" den som lokket er festet i måtte ta i litt,  ikke hold i lokke da tror noe knekker, la den inne til tining da virket den,  når den var i åpen/utstrakt posisjon fylte jeg drenering hullet med olje og holdt foran hullet og klemte den sammen da komm det ut vann gjorde dette noen ganger,  løsnet selve lokket fra akselen før jeg trykket det tilbake i bilen og satte loket  tilbake har virket siden.  Pass på og bruk olje som tåler kulde og er tyntflytende. Kan ikke garantere at det virker for andre og er sef på eget ansvar om du gjør dette.
Ford Focus Electric 02.05.14

Svenn78

Tok dørstokkmila og ringte Ford assistanse. Ble slept inn på verkstedet til Ford, de tinte opp lokket og smurte det for meg. I og med at det ikke fungerer helt optimalt blir det skiftet på garantien ved neste service.

Svenn

--
VW eGolf (juli 2016 ->)
Ford Focus Electric (april 2014 - juli 2016)

LA3UX

Har et tilsvarende problem på min utgave (2013 modell); i kuldebølgen som rammet Norge nå i november så kom det rare feilmeldinger om at lade"hjernen" ikke oppfattet at ladekabelen var satt inn, og i en hel uke ville ikke bilen ta lading. Så når kulda gikk over og mildværet kom så ble alt normalt. Dette vil jeg tro skyldes at vann som har trengt inn har frosset og gir feilindikasjon. En sprut med tynn CRC smøreolje i denne mekanismen av og til høres ut som en god ide.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA