Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

GTE/GTI kanallister på egolf?

Startet av askimso, lørdag 16. januar 2016, klokken 15:04

« forrige - neste »

askimso

Venter i spenning på min nye egolf. Har fått for meg at den lille sorte listen som er montert nederst på GTE og GTI utgjør det lille ekstra som jeg gjerne skulle hatt på min egolf. Er det noen som har gjort dette allerede? Har på følelsen at dette ikke bare er plug & play..?

Tror dette hadde tatt seg meget godt ut på min oryx white egolf med 18" Marseille hjul.

SteinarSun

TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Råde

Den som mihkku har er en del av R-stylingen. Listen til GTI/GTD/GTE er annerledes. Enig i at den er knalltøff og jeg har kjøpt et sett fra Tyskland men det er ikke noen måte å feste den på som tilsvarer originalt. Alternativene er enten å skru i kanalen eller å bruke et ordentlig lim som tek 7. Så langt har jeg ikke gått.
e-Golf | X75D

askimso

Riktig, det er denne jeg er ute etter (GTI/D/E-listen i sort plast).

Er det noe i veien for å kjøpe riktige skruer fra møller og skru disse inn i kanalen? Er kanalen på GT- golfene forskjellig fra andre golfer (eks. forberedt for disse skruene med gjengede foringer eller lignende?)

Har forresten disse listene en slik "fit" mot kanalen at det er enkelt å finne eksakt plassering dersom man skulle velge å lime dette sammen?

Råde

Såvidt jeg vet så hat GT modellene pinner som stikker ut så skal du ha skrudd den på så blir det helt og holdent en reodor løsning. Listen har en viss passform men du må nok være nøyaktig ned plassering når du gjør det.
e-Golf | X75D

askimso


gamer73

ja syntes det er skamtøft selv....aller best liker jeg R-stylingen (dvs jeg tror det er R-styiling)...men det er vel svindyrt å drive å bytte ut front...enda og sideskjørt er det ikke? tenker da på R-styling + arbeid hos merkeforhandler

mihkku

Sitat fra: gamer73 på mandag 18. januar 2016, klokken 09:24
ja syntes det er skamtøft selv....aller best liker jeg R-stylingen (dvs jeg tror det er R-styiling)...men det er vel svindyrt å drive å bytte ut front...enda og sideskjørt er det ikke? tenker da på R-styling + arbeid hos merkeforhandler
Jeg har R-styling og det koster veldig mye for noen plastbiter mener jeg. Sideskjørtene er jo dyrere enn hele bakfangeren! Monteringen koster også en del da disse skal skrus fast i karosseriet. Har hørt folk som har limt på, men jeg mener at lim ikke vil holde bra nok.

Fronten er ikke et stort poeng å bytte da du mister C lysene, men om noen misliker de, så er det ikke noe i veien for det. R fronten og eGolf/GTE fronten er så og si helt like formessig.

Når det gjelder GT sideskjørt så må disse skrus på med skruer i karosseriet. GTE frontleppa er bare å skru rett inn, denne skal passe fint. Har vurdert denne selv, men droppet det da 30mm senk og frontleppa gjorde bilen alvorlig lav i front.

gamer73

jeg hater C lysene mest av alt så dem vil jeg ha bort....hvor mye koster det da? inkl arbeid? 50 tusen? Og..man må vel senke den for at R-styling skal se bra ut også tenker jeg...og minst 18 toms felger..hmm blir dyrt ja hehe

magnus600

C-lysene fjernes enkelt med en avbitertang på innsiden av støtfangeren, og litt lakk på utsiden. Koster garantert ikke 50000...  :P
2015 e-Golf Night Blue

mihkku

Sitat fra: gamer73 på tirsdag 19. januar 2016, klokken 08:50
jeg hater C lysene mest av alt så dem vil jeg ha bort....hvor mye koster det da? inkl arbeid? 50 tusen? Og..man må vel senke den for at R-styling skal se bra ut også tenker jeg...og minst 18 toms felger..hmm blir dyrt ja hehe
Usikker på pris på en R fanger da jeg aldri har sjekket det. Så må du vel programmere om lysene på bilen slik at du kan f.eks bruke tåkelysene i R fangeren om du kjøper det.

Tipper rundt 28k for kun R stylingen og det er uten lakkering og montering

gamer73

Sitat fra: mihkku på onsdag 20. januar 2016, klokken 00:31
Sitat fra: gamer73 på tirsdag 19. januar 2016, klokken 08:50
jeg hater C lysene mest av alt så dem vil jeg ha bort....hvor mye koster det da? inkl arbeid? 50 tusen? Og..man må vel senke den for at R-styling skal se bra ut også tenker jeg...og minst 18 toms felger..hmm blir dyrt ja hehe
Usikker på pris på en R fanger da jeg aldri har sjekket det. Så må du vel programmere om lysene på bilen slik at du kan f.eks bruke tåkelysene i R fangeren om du kjøper det.

Tipper rundt 28k for kun R stylingen og det er uten lakkering og montering

ahh oki takk for svar: dyrt ja

HEL

Sitat fra: mihkku på mandag 18. januar 2016, klokken 12:23
Sitat fra: gamer73 på mandag 18. januar 2016, klokken 09:24
ja syntes det er skamtøft selv....aller best liker jeg R-stylingen (dvs jeg tror det er R-styiling)...men det er vel svindyrt å drive å bytte ut front...enda og sideskjørt er det ikke? tenker da på R-styling + arbeid hos merkeforhandler
Jeg har R-styling og det koster veldig mye for noen plastbiter mener jeg. Sideskjørtene er jo dyrere enn hele bakfangeren! Monteringen koster også en del da disse skal skrus fast i karosseriet. Har hørt folk som har limt på, men jeg mener at lim ikke vil holde bra nok.

Fronten er ikke et stort poeng å bytte da du mister C lysene, men om noen misliker de, så er det ikke noe i veien for det. R fronten og eGolf/GTE fronten er så og si helt like formessig.

Når det gjelder GT sideskjørt så må disse skrus på med skruer i karosseriet. GTE frontleppa er bare å skru rett inn, denne skal passe fint. Har vurdert denne selv, men droppet det da 30mm senk og frontleppa gjorde bilen alvorlig lav i front.

Kan man lime gte sideskjørtet med rutelim?

iMiev 2017
***************
Ex Egålf 2018
Ex Pysjå ion i fem år
Ex Think i 2004 til 2007, det var kaldt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA