Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forskjell på hvor mye regenerering jeg får

Startet av Myrvang, lørdag 30. januar 2016, klokken 23:59

« forrige - neste »

Myrvang

Lurer på en ting ang regenerering på i-On; noen ganger triller bilen ganske lett ned bakker, og regererer lite, mens andre ganger bremser den godt, og nåla ligger helt i bunn på det blå lade-feltet. Dette er når bilen står i D.

Noen forklaringer?
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

AmocoCadiz

Hvis nylig fulladet batteri gir det lite regenerering, da er det ikke plass i batteriet å ta emot regenerert strøm. Jeg glemmer det av og til når kjører ned bakkene etter en fullading og bilen knapt bremser i D...

Beamer Screamer

Hvis man har spunnet eller skrenset kutter bilen ut regenerering i noen sekunder etterpå. Dette gjelder uavhengig av om ESP er av eller på etter min erfaring.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Myrvang

Jeg fant det ut i dag, ned en bratt bakke med fullt batteri så var det lite brems, mens det senere var skikkelig brems og lading. Burde jo tenkt på det selv... :)
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA