Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor kan jeg kjøpe matter?

Startet av stinamarie, fredag 15. januar 2016, klokken 12:30

« forrige - neste »

stinamarie

Hei!
Anbefaler dere hard plast matte eller vanlig?
Hvor kan jeg kjøpe dette billigst mulig?

cairnz

Hvis du vil det skal lukte plast og kanskje ikke passe perfekt, så kjøper du en av de som blir linket snart av noen (fra Biltema osv.).

Hvis du vil ha en god matte som passer, ikke lukter, men koster et par hundre mer, så kjøper du det av Tesla. De er hardplast med sølekanter rundt. Har hatt i begge bilene og kan ikke tenke meg noe annet.
Elbilist

Muffinman

Gytis Autek har vel også noen matter. De er vel identifisert å være Weathertek, dvs samme produsent som Tesla bruker. Jeg har i begge bilene og var veldig lunken til dem innledningsvis da det var en del lukt samt at de var glatte, men det gikk seg greit til. På bil 1 hang lukta i en ukes tid, mens det andre mattesettet lå utpakket  et par måneder før bil nr. 2 kom til gårds. Da luktet det overhodet ikke noe som helst når det ble montert i bilen. Glatte er de bare i begynnelsen, men er lette å rengjøre. Så langt lar mine seg spyle rene uten skrubbing. Men de er litt tynne, så usikker på slitestyrken.

Wattson

Jeg kjøpte fra Tesla til forsetene og Gytis til baksetene samt stor trunk. Godt fornøyd. Årsaken til dette var pris da Tesla hadde "pakker" som jeg ikke hadde behov for. Gytis hadde litt merkelig faktureringssystem, men det virket og han leverte raskt. Han hadde også rabatt for medlemmer av elbilforeningen som du bør få med deg.
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

lunitiks

Kan gå god for Teslas gummimatter. Harde, litt glatte til å begynne med, og generøse sølekanter. Fint med Tesla-logo også
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

FU73

fikk pris fra Tesla på gummimatter.
sett, forseter og bakseter 1650,-
bagasjerom 1650,-
front 900,-
blir da 4200,- for alle. Rimelig mye for noen gummimatter tenkte jeg. men jeg ser på siden til Gytis at det blir mye dyrere der. faktisk 1700,- dyrere for hele settet med alle mattene.
2016 Model S 70D

krl

Sitat fra: stinamarie på fredag 15. januar 2016, klokken 12:30
Hei!
Anbefaler dere hard plast matte eller vanlig?
Hvor kan jeg kjøpe dette billigst mulig?
Kjøp de originale gummimattene. Det er lite å spare på å kjøpe noe annet, og de originale passer veldig greit til norske forhold.

Vi valgte matter foran og bak + i bagasjerommet. Ikke i frunk, da den brukes sjelden pga. dårlig lukkemekanisme.

twinpeaks

Jeg har matter fra Gytis (weathertec) foran og nederst i trunk (har barnesete i trunk), matte fra Jula bak og i trunk. Ingenting i frunk.
Jeg er veldig fornøyd med denne kombinasjonen. Hvis jeg har plutselig behov for setene bakerst kan jeg rulle sammen matte fra baggasjerom. Hvis jeg hadde hatt Tesla sin der, så hadd jeg ikke visst hvor jeg skulle ha den i bilen pga størrelsen.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA