Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Up tuter ved start

Startet av momtvedt, mandag 11. januar 2016, klokken 20:59

« forrige - neste »

momtvedt

hei, i dag kom det en merkelig feil. At det skjedde i dag er også pussig fordi jeg i dag har forlenget avtalen til Car-net.
Når bilen startes kommer et kort tut. Når lyset skrus på tuter bilen kontinuerlig. Bilen kan kjøres (uten lys) av og til, men ikke ved hver oppstart.
Har noen opplevd noe slikt ?

Elmo

 ;D ;D Kanskje en bonus til alle som betaler for Carnet ?? ;D ;D (for det er det ikke mange som gjør).
Vet fremdeles ikke om en eneste som har mistet tilgang selvom de ikke har betalt.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

nortrahof

Du bør oppsøke et VW- eller bilelektrisk verksted.

Dersom tenning av lys påvirker bilens horn, har du sikkert et overslag et eller annet sted? Det kan også være fuktighet i en plugg.
Har noen "fikset på bilen" før du oppdaget dette, kan det være at kontakter eller rele er byttet om på?

Ellers har jeg som en av de første E-UPene ikke fornyet CarNet - og det virker fortsatt.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

kasmir

Sitat fra: Elmo på tirsdag 12. januar 2016, klokken 09:47
;D ;D Kanskje en bonus til alle som betaler for Carnet ?? ;D ;D (for det er det ikke mange som gjør).
Vet fremdeles ikke om en eneste som har mistet tilgang selvom de ikke har betalt.

Jeg har mistet tilgangen til Carnet. Får logget inn, men den synker ikke lenger.

nortrahof

Sitat fra: kasmir på onsdag 13. januar 2016, klokken 10:55
Jeg har mistet tilgangen til Carnet. Får logget inn, men den synker ikke lenger.

Dersom du får logget inn, er du kanskje ikke sperret? At informasjonen ikke er oppdatert, kan skyldes dårlig Carnet som mange klager på og ikke vil betale for uten at det virker stabilt.

VW får levere en feilfri vare ett år i flg. kjøpsavtalen før de kan kreve betaling - ikke omvendt "betal først - så skal vi se hva vi orker å gjøre".
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Elmo

#5
Sitat fra: kasmir på onsdag 13. januar 2016, klokken 10:55
Jeg har mistet tilgangen til Carnet. Får logget inn, men den synker ikke lenger.
Nå kupper vi tute-tråden :(  men kanskje tips i denne tråden kan hjelpe deg
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19412.0.html
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA