Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gassalarm!

Startet av froland, mandag 11. januar 2016, klokken 16:19

« forrige - neste »

froland

Jeg satte ZebraThinken på lading i garasjen og når jeg skulle ta den luktet det noe forferdelig. Vet ikke hvilke lukt det er men, kan minne litt om svovel. Er det noen andre som har opplevd lignende? Den lader som vanlig, ingen problemer. Bare lukta/gassen. MVH Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Go-carter

Lenge siden du har byttet/sett etter 12-v batteri? Det kan jo hende det koker, og det er knallgass du lukter.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

BauDemo

Sitat fra: froland på mandag 11. januar 2016, klokken 16:19
Jeg satte ZebraThinken på lading i garasjen og når jeg skulle ta den luktet det noe forferdelig. Vet ikke hvilke lukt det er men, kan minne litt om svovel. Er det noen andre som har opplevd lignende? Den lader som vanlig, ingen problemer. Bare lukta/gassen. MVH Froland
Can you start and drive the car?
Can you take a look at the short pipe under the trunk, under the car?
Does the pipe have white color inside?
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

froland

Hei igjen! Ja, nå er det vel over for godt for min Think. I går da jeg skulle kjøre hjem fra jobb, sto trekanten å lyste på dashbordet og bilen startet ikke. Så nå er vel batteriet ødelagt! Skal få en til å sjekke den med sin PC, men nå er det nok høggern som venter for den  :'( MVH Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Go-carter

Sitat fra: froland på onsdag 13. januar 2016, klokken 14:31
Hei igjen! Ja, nå er det vel over for godt for min Think. I går da jeg skulle kjøre hjem fra jobb, sto trekanten å lyste på dashbordet og bilen startet ikke. Så nå er vel batteriet ødelagt! Skal få en til å sjekke den med sin PC, men nå er det nok høggern som venter for den  :'( MVH Froland.

Dette var trist å høre. Det virer som Thinkene balanserer på en knvisegg om dagen.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jkirkebo

Sitat fra: Go-carter på onsdag 13. januar 2016, klokken 14:46
Sitat fra: froland på onsdag 13. januar 2016, klokken 14:31
Hei igjen! Ja, nå er det vel over for godt for min Think. I går da jeg skulle kjøre hjem fra jobb, sto trekanten å lyste på dashbordet og bilen startet ikke. Så nå er vel batteriet ødelagt! Skal få en til å sjekke den med sin PC, men nå er det nok høggern som venter for den  :'( MVH Froland.

Dette var trist å høre. Det virer som Thinkene balanserer på en knvisegg om dagen.

Det er muligens en grunn til at amerikanske produsenter av tilsvarende batterier som Zebra-batteriet ikke anbefaler disse til bruk i mobile applikasjoner men kun til stasjonært bruk. Virker som om de er for følsomme for rystelsene som oppstår i en bil.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

froland

Hei igjen! Ringte til produsentene av batteriene og de ville ha 17000 EURO for batteriene inkl BMI. Garantien var 375 Sykels. Hadde de troen på batterienene kunne de jo leaset de ut til oss!  MVH Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

BauDemo

Sitat fra: froland på onsdag 13. januar 2016, klokken 15:25
Hei igjen! Ringte til produsentene av batteriene og de ville ha 17000 EURO for batteriene inkl BMI. Garantien var 375 Sykels. Hadde de troen på batterienene kunne de jo leaset de ut til oss!  MVH Froland

Can you take a look at the short pipe under the trunk, under the car?
Does the pipe have white color inside?
Also - did you manage to get a reading with zebra monitor?
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA