Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteri/rekkevidde i FINN-annonser

Startet av Nordhab, fredag 15. januar 2016, klokken 12:20

« forrige - neste »

Nordhab

Hei alle!

Ny her, kommer til å gå til innkjøp av en leaf ganske snart da min gamle traver har parkert for godt.

Spørsmål 1: Jeg er på Finn.no og leter, mange legger ut bilde av displayet i bilen. På en bil så jeg at hele "skalaen" på høyre side var full (altså opp til 1), mens det stod rekkevidde 140 km. Betyr dette at batteriet kan være dårlig, og at når det er fullt ladet så går ikke bilen lengre enn 14 mil....?
(http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=68107494&page=2&year_from=2013&model=1.792.2000183&make=0.792&ref=fas)

Spørsmål 2:
Ser at det ligger mange USA-utgaver på finn.no - SL, SL Premium, SV og jeg vet ikke hva. Mange skriver at de har både 6,6-lader, varmepakke etc. Er det noe ulemper forbundet med å kjøpe en slik...?

Takker for svar!  :)

lifern

Antall tilgjengelig km varierer veldig etter kjørestil før du lader opp.
SVART EUROLEAF 2013

fws

#2
1. De vertikale strekene helt til høyre indikerer hvor mye kapasitet som er totalt igjen på batteriet. Men siden første strek først forsvinner når batteriet har tapt seg med 15%, så blir ikke denne målingen så nøyaktig. Hvor mange kilometer som står, sier bare noe om antatt lengde bilen mener du greier å kjøre. Hvis du søker, på forumet, på "GOM" så skjønner du mere.

2. Fordelen med usa-importert Leaf er at de er billigere. Ulempen er b.l.a. høyst varierende garanti. Ikke mulighet for fjernstyring av lading og varme i bilen (carwings). FM-radio som bare kan stilles i odde tall, og ikke GPS.
Nissan Leaf 2018

BE

Som en liten kommentar til spørsmål nummer 1:
Du bør ikke regne med noe særlig mer enn 140 km rekkevidde selv om bilen er splitter ny, dette kan være en utfordring selv på sommeren. På vinteren kan du nærmest halvere dette, så pass på at du handler bil som passer til dine behov.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

werner

Har usa leaf.
Radio fungerer perfekt, enn så lenge
Om en stund slukkes fm nettet og da blir det stille i alle brukte leafer.
I mange USA biler er det 32A lader og ikke bare 16. Å ha mulighet for lading med 32A er kjempefint.
Carwings savnes ikke. Gps får jeg med Garmin.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA