Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Golf facelift

Startet av HelectriC, fredag 08. januar 2016, klokken 18:32

« forrige - neste »

HelectriC

Leste nettop at eGolf facelift kommer til høsten. Da med Virtual Cockpit, Store skjermen med berøringsfrie kommando og induktiv lading av mobil blant annet. Blir spennende å se :)
http://www.autobild.de/artikel/vw-golf-facelift-e-golf-touch-ces-2016-sitzprobe-5521782.html
ioniq 5

gak

Jeg kjøper en golf 170 hk tdi, selv om jeg må kjøre i Oslo.
Polo 2.5

HelectriC

Sitat fra: gak på fredag 08. januar 2016, klokken 20:40
Jeg kjøper en golf 170 hk tdi, selv om jeg må kjøre i Oslo.

Er ikke en GTE vesentlig bedre da? Og sikkert rimeligere i pris og?
ioniq 5

GreenBeHH

Jeg er over middels interessert i elektronikk og dingser, men forstår ikke helt greia med å implementere alt mulig underholdnings elektronikk i en bil en skal kjøre selv.  Tross alt er dette en bil for nærområdet og min smarttelefon kan ta vare på alt annet. Jeg skulle ønske at navigasjonsenheten i eGolf var et tilvalg (18000,- koster den i en standard Golf) som jeg kunne sluppet å betale for. 
Jeg vil påstå at det er svært få som har satt seg inn i funksjonene eller brukt de mer en uke. Men, gøy er det likevel 8)

Det skinner kanskje igjennom at jeg er litt sur fordi jeg fikk bilen en uke før eGolfen (2016) kom med Carplay etc.  :'(
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

HelectriC

Sitat fra: GreenBeHH på fredag 08. januar 2016, klokken 21:01
Jeg er over middels interessert i elektronikk og dingser, men forstår ikke helt greia med å implementere alt mulig underholdnings elektronikk i en bil en skal kjøre selv.  Tross alt er dette en bil for nærområdet og min smarttelefon kan ta vare på alt annet. Jeg skulle ønske at navigasjonsenheten i eGolf var et tilvalg (18000,- koster den i en standard Golf) som jeg kunne sluppet å betale for. 
Jeg vil påstå at det er svært få som har satt seg inn i funksjonene eller brukt de mer en uke. Men, gøy er det likevel 8)

Det skinner kanskje igjennom at jeg er litt sur fordi jeg fikk bilen en uke før eGolfen (2016) kom med Carplay etc.  :'(

Tilbehørene koster ikke så mye for produsenten å legge ved som du må betale. Grunnen til at eGolf har så mye utstyr (som for VW ikke koster mye å slenge med) er fordi eGolfener en forholdsvis dyr bil i alle andre land enn Norge. Det elektriske drivverket og batteriene er dyre å produsere og da prøver VW lit å dekke dette med utstyr for å få kunden å føle de får noe for pengene. Tviler på at bilen hadde blitt så veldig mye rimeligere med mindre utstyr. I Tyskland kan du velge en eGolf eller R til omtrent samme peng, det sier seg sjølv at det da er vanskelig i selge eGolf og hadde den i tillegg hatt samme utstyrpriser som vanlige golfer hadde nok nesten ingen kjøpt den (nesten ingen allerede nå og da ;))
ioniq 5

gak

Jeg kjøpte den for den var billig! Ny bil med skinninteriør osv. Jeg tror ikke den lever opp til forventningene som bilpressen har satt. Den er nok ikke dårligere enn en èn billigere Leaf.
Polo 2.5

HelectriC

Sitat fra: gak på fredag 08. januar 2016, klokken 21:25
Jeg kjøpte den for den var billig! Ny bil med skinninteriør osv. Jeg tror ikke den lever opp til forventningene som bilpressen har satt. Den er nok ikke dårligere enn en èn billigere Leaf.

OK, men hva har det egentlig med facelift av eGolf å gjøre at du har kjøpt en diesel Golf? Bare nysgjerrig om det er noen kobling jeg ikke fått med meg?
ioniq 5

gak

Ingenting. Jeg er bare sur på volskwagen e-golf så je poster bare negativt i kveld. Jeg poster på de som ligger øverst i listen.
Polo 2.5

HelectriC

Sitat fra: gak på fredag 08. januar 2016, klokken 22:15
Ingenting. Jeg er bare sur på volskwagen e-golf så je poster bare negativt i kveld. Jeg poster på de som ligger øverst i listen.


Hahaha
ioniq 5

gamer73

det eneste nymotens jeg er opptatt av er automatisert crusie controll...noe som gjør at jeg kjører 90% av tiden uten å berøre verken bremse- eller gasspedal. Dette er ytterst genialt. Jeg liker også navigasjon, men jeg trenger ikke siste nye...bare det funker. Og digitalt display i dashbordet betyr ikke noe for meg..ihvertfall ikke i en golf..hadde det vært en bmw ville jeg hatt det pga premium bil og kul følelse...en golf er i mine øyne kun en bil som ikke er direkte stygg;)...Dab radio syntes jeg er tungvint og jeg har enda ikke klart å endre noen innstillinger fra det selger gjorde i bilen når jeg fikk den....Elelrs bruker jeg bluetooth hele tiden for podcast, men dette er jo 200års gammel teknologi så...

Ting jeg ønsker i E-golf facelift:

- videreutvikling av automatisert cruise controll og at bilen kan kjøre selv...
- Minnekontroll av seteinstillinger
- Flere tilvalg for alt mulig unyttig tull...soltak etc...
- bedre setecomfort
- lyktespylere
- bedre vindusviskere
- stadig større batteripakke

Kent

Lyktespylere har vel kommet nå, så da er ett av ønskene dine i boks :)
Større batteripakke er på vei:

http://insideevs.com/volkswagen-e-golf-to-get-30-more-range-thanks-to-improved-batteries/
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

PokerFjes

Er det sagt noe om når det kommer mer informasjon om faceliften? Jeg er spent på tekniske data, og så ønsker jeg meg så veldig en dobbeltlader.....
Er det noen som har sammenlignet eksteriøret med dagens e-Golf? Noen endringer?
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

PokerFjes

2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Råde

Får ikke de helt store endringene ser det ut som. Kun endringer i lykter, dash og dette touch-fandenskapet:

http://www.autobild.de/artikel/vw-golf-vii-facelift-2016-vorschau-5519781.html
e-Golf | X75D

PokerFjes

Hmmmm, hvorfor har ikke e-Golf Touch de nye lyktene montro?
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA