Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny versjon av Car Net e-Remote app

Startet av vikingbil, torsdag 14. januar 2016, klokken 22:11

« forrige - neste »

tutti

Forvarmingen via ap har alltid fungert hos meg og jeg har ennå ikke mottatt noe krav om betaling for car-net for min 2014 modell. Kommer det en regning så sier jeg bare nei takk da jeg heller sparer til min neste elbil.

HelectriC

Sitat fra: Bendiks1 på lørdag 23. januar 2016, klokken 01:56
Jeg kan ikke annet enn å konkludere med at denne tjenesten er nærmest verdiløs. Jeg ar forsøkt å starte forvarming av bilen i mer enn en måned, og jeg kan vel telle på en hånd de ganger det faktisk har fungert.

Hva verre er, er følgende: Jeg kjøpte en brukt (tidlig 2015) eGolf i desember og registrerte bilen og meg på car-net ganske så umiddelbart. Et par dager senere fikk jeg beskjed om at abonnementet var i ferd med å løpe ut, med lenke til betaling for videre tjenester. Jeg betalte for to år (nær 1500 kr.) og kvittering ble umiddelbart mottatt. Allikevel fortsatte jeg å motta purringer og trusler om at tjenesten ville bli stengt dersom jeg ikke betalte straks. Jeg sendte inn kopi av kvittering (med overskrift "Kvittering") til Møller med beskjed om å få orden på sakene sine, men fikk beskjed tilbake at "Kvittering" ikke var kvittering, men "Faktura", og at noe hadde gått feil i oversettelsen fra tysk til norsk. Jeg skulle altså betale beløpet i henhold til instruksjoner på faktura/kvittering. Dette til tross for at beløpet beviselig var trukket fra mitt kredittkort.

Nåvel. Saken løste seg etter at jeg sendte inn kontoutskrift. Men nå angrer jeg. Tjenesten er jo rett og slett ubrukelig.

Jeg vurderer å benytte min angrefrist og si opp hele abonnementet.

Utover dette  synes jeg faktisk at eGolfen fungerer utmerket. Jeg klager altså ikke på bilen som sådan.

Pussig at du fikk betale 1500kr. Jeg fikk og epost om å forlenge car-net mot betaling, men da jeg ikke er fornøyd med hvordan det fungerer så tenker jeg ikke betale. Men fungerer gjør det fremdeles. Tiden har gått ut, men car-net er der fremdeles og jeg har ikke betalt noe. Virker som det ikke spiller noen rolle om man betaler eller ikke, man kan fint benytte car-net likevel.
ioniq 5

Golfen

28. Utløper vår Car-net, og ikke en dag har jeg stolt på det. Jeg er ikke tilhenger av at det skal være gratis, men det har ikke vært noe i nærheten av stabilt. Til dem som vurderer e golf sier jeg nå at bilen er bra, men om fjernstart av varme og lading betyr noe, så må man velge en annen bil.

Klagde på at CAR net var ustabilt i forbindelse med at jeg fikk Mail om oppdatering. Fikk til svar at CAR net ville fungere dårlig frem til uke 11. Det var svaret jeg trengte for å droppe CAR net.  Veldig synd, for det var viktig ved valg av bil.

HelectriC

Sitat fra: Golfen på lørdag 23. januar 2016, klokken 22:52
28. Utløper vår Car-net, og ikke en dag har jeg stolt på det. Jeg er ikke tilhenger av at det skal være gratis, men det har ikke vært noe i nærheten av stabilt. Til dem som vurderer e golf sier jeg nå at bilen er bra, men om fjernstart av varme og lading betyr noe, så må man velge en annen bil.

Klagde på at CAR net var ustabilt i forbindelse med at jeg fikk Mail om oppdatering. Fikk til svar at CAR net ville fungere dårlig frem til uke 11. Det var svaret jeg trengte for å droppe CAR net.  Veldig synd, for det var viktig ved valg av bil.

Da jeg har mulighet å sammenligne med Tesla sin app kan jeg si at det går å gjøre en app som fungerer, hver dag!
ioniq 5

gamer73

i dag virket appen i bergen...men..jeg var sikkert den eneste som brukte den;) Det er sommervarme her hehe

Blouberg

Er det noen som har fått oppdatert Android versjonen? Jeg finner fortsatt bare 2.2.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA