Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Akershus festning – Myntgata 5

Startet av Guybrush, torsdag 07. januar 2016, klokken 15:21

« forrige - neste »

Guybrush

Noen som vet noe mer status rundt denne plassen?
Vanskelig å finne noe på nett ihvertfall...

cairnz

Jeg kjørte forbi der i går.. lyste "86" over inngangen, men hvite bannere med "Sønnico" og lapper om at det ikke er i drift og planlagt åpning 4.1.2016 (altså for noen dager siden).
Elbilist

jorkus

Jeg ringte Oslo Kommune, de sa at ladegarasjen ikke var godkjent av Brannvesenet, og at det kunne ta laang tid før det ble noen åpning. Kanskje til sommeren.. Merkelig at man ikke sjekker ut slike ting tidligere? Det er jo helt stille rundt saken, rart ikke elbilforeningen tar opp dette?
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

devotio

Sitat fra: jorkus på lørdag 09. januar 2016, klokken 09:58
Jeg ringte Oslo Kommune, de sa at ladegarasjen ikke var godkjent av Brannvesenet, og at det kunne ta laang tid før det ble noen åpning. Kanskje til sommeren.. Merkelig at man ikke sjekker ut slike ting tidligere? Det er jo helt stille rundt saken, rart ikke elbilforeningen tar opp dette?
Takk for informasjonen!
Ja, det er veldig rart at de ikke har kontroll på dette. Men det er vel nytt for kommunen og brannvesenet med så mange ladere i en fjellhall. Får håpe det ikke tar så lang tid som frem til sommeren...
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
x Nissan Leaf ('13) - levert nov '13 (solgt)

Guybrush

Det burde selvfølgelig vært godkjent samme dag som ferdigstillelsen, da brannvesenet burde ha vært med i prosjektet...

Oyvindso

Jeg fikk følgende mail på tirsdag:

Hei

Parkeringshus for elbiler under Akershus festning og i Maridalsveien 14
De nye parkeringshusene for elbiler er snart klare til bruk, men det må først installeres nye branntekniske installasjoner før anleggene kan åpnes for publikum. Vi regner med at anleggene vil åpne i  løpet våren 2016.

Vi kommer tilbake med mer informasjon om åpningsdato så snart dette foreligger». 

Med vennlig hilsen / Best regards

Jim-Roger Kristiansen
Chief Technical Officer (CTO) Teknisk ansvarlig


Telefon: +47 90416841

E-post: jrk@entersecurity.no

Nett: www.entersecurity.no

AmocoCadiz

Elbilforeningen har vel jobbet med lading i garasje og mener dette går bra, særlig med sakte/semilading. De er engasjert i lignende sak om  parkeringsanlegg i Ålesund;
"Ikke hold i frykten for lading av elbil innendørs"
http://www.elbil.no/nyheter/elbilpolitikk/3700-ikke-hold-i-frykten-for-lading-av-elbil-innendors


LASOL

Har noen oppdatert informasjon om den nye byregjeringen kommer til å "tillate" at disse gode initiativene for å kunne lade elbiler i Oslo på festningen og Vulkan vil åpne?
Det kan da ikke være god samfunnsøkonomi å reversere dette gode tiltaket fra tidligere byråd når anlegget er mer eller mindre ferdig om en ser bort fra at det måtte gjøre mere brannsikring enn planlagt.   
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

AmocoCadiz

Miljøbyråden i Oslo har malt seg fullstendig inn i et hjørne med sin ensidige prioritering av sykkel for enhver pris og mantrat "bil opptar plass i byen", uansett type eller utslippsfri bil.

Er også spent på hva som skjer med disse tiltrengte garasjeladeplassene i Oslo som det allerede er investert store (skattepenger) summer, og som vill være et godt tiltak for bedring av bylmiljøet.

Men er redd det kan bli en løsning hvor kun sykkel blir tillatt til og fra disse garasjeplassene.... :(

tutti

På sikt vil vel også MDG fjerne unødvendig veiasfalt og dyrke poteter i sentrumsgatene.

AmocoCadiz

Sitat fra: tutti på torsdag 31. mars 2016, klokken 12:59
På sikt vil vel også MDG fjerne unødvendig veiasfalt og dyrke poteter i sentrumsgatene.
og ikke glem mulighetene ved det store garasjeanlegget i Myntgata når elbilene er fjernet;
dyrking av champinjonger!
( eller helst kanskje fleinsopp for MDG...)

cra

Sitat fra: tutti på torsdag 31. mars 2016, klokken 12:59
På sikt vil vel også MDG fjerne unødvendig veiasfalt og dyrke poteter i sentrumsgatene.

Velkommen etter! I min kommune vokser det rikelig av grønt i sprekkene i asfalten....  :o :P ;D :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sjossang

Jeg sendte en e-post til Bymiljøetaten om denne (og den ved Vulkan). Her er svaret jeg fikk:

Bymiljøetaten takker for din henvendelse. Det jobbes nå parallelt med å få installert brannsikring i begge disse anleggene. Planen for Akershus festning er at det skal åpne før sommeren, men vi kan dessverre ikke gi en konkret dato. Når det gjelder Maridalsveien er arbeidet der i en tidligere fase enn Akershus festning og vi har per i dag ikke mulighet til å gi et estimert tidspunkt for åpning.
Y LR hvit/hvit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA