Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Diagnose menyen/ Developer mode

Startet av Cookie Monster, torsdag 07. januar 2016, klokken 10:55

« forrige - neste »

SunSeeker

Skulle virkelig likt å hatt tilgang til denne i disse dager.......

amund

Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Brede

Fikk en demo av disse skjermbildene i garasjen da jeg hadde en Tesla Ranger innom her i 2014.

Han la inn ny programvare og da vi etterpå kikket gjennom disse skjermbildene ble han litt stresset da vi kom inn på en meny med master engine og slave engine. Dette var lenge før D og firehjulstrekk ble introdusert.  ;D

Så vidt jeg husker så vridde han seg mesterlig unna med en forklaring (hvit løgn) på hva dette var.  :-X

Cookie Monster

Kan virke som SOE/USOE og kwh der viser helsen på batteriet? Hadde vært fint om man fikk bekreftet at når man mister km så er det basert på hva som står der og at Tesla har full kontroll på hvor mange % energi man har mistet med tiden.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

SunSeeker

#5
Eller dette? Ang balansering.

Hva hadde det skadet om alle fikk denne infoen????

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Rav4_EV

Denne Amund hadde vel lovlig tilgang til dette i sommer. Det står "VPN" ved siden av 3G merket. Spørs hva han har signert på for å komme dit.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

D.O

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 07. januar 2016, klokken 15:31
Kan virke som SOE/USOE og kwh der viser helsen på batteriet? Hadde vært fint om man fikk bekreftet at når man mister km så er det basert på hva som står der og at Tesla har full kontroll på hvor mange % energi man har mistet med tiden.
Mener å huske at dette viste hvor mange prosent av batteriet som er gjort tilgjengelig. Altså du får benytte 86,5% av batterikapasiteten, resten er låst for å spare batteriet. Men jeg lurer på om dette er justerbart slik at når batteriet blir eldre eller celler dør kan man fortsatt ha like mange kwh tilgjengelig ved å øke prosenten. Da på bekostning av det videre livet til batteriet.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

Det tallet kunne vært interessant å sammenligne mellom våre to biler siden det er såpass stor forskjell mellom mellom tilgjengelig kapasitet.

Generelt MYE jeg gjerne skulle hatt tilgang til.  Elbilnerd-porr :)

Hodetelefoner

åååh.... var det der menyer for å endre? eller kun visuelt over hva som er konfigurert?  Tenk å kunne slå av fremre motor etc..

lunitiks

Tror det er ren diagnostikk, ikke "avanserte innstillinger"  :)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

sondell

#12
Sitat fra: D.O på fredag 08. januar 2016, klokken 13:07
Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 07. januar 2016, klokken 15:31
Kan virke som SOE/USOE og kwh der viser helsen på batteriet? Hadde vært fint om man fikk bekreftet at når man mister km så er det basert på hva som står der og at Tesla har full kontroll på hvor mange % energi man har mistet med tiden.
Mener å huske at dette viste hvor mange prosent av batteriet som er gjort tilgjengelig. Altså du får benytte 86,5% av batterikapasiteten, resten er låst for å spare batteriet. Men jeg lurer på om dette er justerbart slik at når batteriet blir eldre eller celler dør kan man fortsatt ha like mange kwh tilgjengelig ved å øke prosenten. Da på bekostning av det videre livet til batteriet.

Ellers er jo 66.1/0.866 = 76.33 kWh som er omtrent det folk for brukt som mest mellom 0 og 100% SOC med nye biler. Men det kan jo bare väre tilfeldig. 85*0.866 blir jo for lite. Og på andre screen dumps jeg sett så har SOC värt inkludert reserve og närt 80 kWh på 100%. Derfor er det fristende å tro at USOE er usable et eller annet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA