Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med lading ved bruk av avgangstid

Startet av Jimmyt, mandag 11. januar 2016, klokken 13:04

« forrige - neste »

Jimmyt

Hei

Fikk vår e-Golf i februar i fjor. Brukte planlagt avgangstid til forvarming og lading i fjor vinter uten problemer.
I sommer ble naturligvis forvarmingen slått av og lading ble satt i gang manuellt og eter behov.

I år derimot;
Forvarming fungerer på et vis. Den forvarmer til det tidspunktet den skal men temperaturen er veldig lav og langt under "setpoint".
Lading skjer bare en og annen gang. Kanskje 1 eller 2 av 7 ganger pr uke.

Andre som har tilsvarende issue eller aller helst en løsning med bruk av planlagt avgangstid?


SteinarSun

Jeg har satt min opp slik at den lader med en gang jeg kobler til (Planlagt lading feiler oftere enn det virker), og har programmert forvarming til fast tid hver arbeidsdag (som virker fint)
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Langangen

#2
Hei. Vi har satt opp slik at bilen lader opp til 80% når man plugger i og videre opp til 100% når det er avgangstid. Det funker alltid så lenge man ikke rører bilen i mellomtiden. Tar man foreks. en kjøretur noen timer etterpå så virker det ikke. Da tror bilen at den allerede har dratt tidlig og lader da ikke opp til 100%

Jeg pleier da alltid og slå av avgangstiden i bilen og slå den på igjen når jeg parkerer.
Model 3 2021 Sr+
Model 3 2019 med FSD

Min Model 3 nettside: https://www.model3norway.com

vitcho

Jeg er lidt nysgerrig på dette.

Jeg har ikke brugt denne feature - hvorfor findes den egentlig? Jeg kan til dels forstå, hvis man kan indstille at lade om natten (hvor strømmen kan være billigere for nogle). Men det må da være enten med det samme eller om natten. Hvad er pointen med at lade op lige til afgangstidspunktet? Hvad får man ud af det?

janegils

Har same erfaring, planlagt forvarming ser ut til å starte som innstilt mens planlagt lading funker berre 'noen ganger'.
The rotation of earth really makes my day

SteinarSun

Sitat fra: vitcho på tirsdag 12. januar 2016, klokken 11:02
Jeg er lidt nysgerrig på dette.

Jeg har ikke brugt denne feature - hvorfor findes den egentlig? Jeg kan til dels forstå, hvis man kan indstille at lade om natten (hvor strømmen kan være billigere for nogle). Men det må da være enten med det samme eller om natten. Hvad er pointen med at lade op lige til afgangstidspunktet? Hvad får man ud af det?
Nyladet batteri = varmt
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Cirrisky

Jeg bruker det hele tiden.
Nå som jeg har ferie har jeg bare satt på at høyeste lading er 90%. Synes jeg har hørt at det er smart å ikke lade til 100% hvis bilen står mye stille.
Når jeg skal jobbe, så har jeg 80-90% som minimum, og setter plant avgangstid med aircon på hi og batteri på fult.

Har 3 lokasjoner jeg bruker
- Bare varme
- Varme og lading
- Max 90% lading.

Har brukt det utallige ganger, med mange små turer imellom, og har aldri hatt problemer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA