Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nøkkel sluttet å virke. Dårlig batteri, eller feil på nøkkel?

Startet av fantonsen, onsdag 06. januar 2016, klokken 18:54

« forrige - neste »

fantonsen

Jeg hadde en "artig" opplevelse i går. Kom ut fra trening i bare t-shorten, med -7 grader i luften. Trykket på nøkkelen, men e-Golfen åpnet seg ikke. Trykket alt av knapper mange ganger, men ingen ting skjedde. Heldigvis var kroppen varm av treningen!

Dette er en 4 måneder gammel bil, kjørt ca. 5000km, med normal nøkkel. (Ikke nøkkelfri.)
Selv om batteriet ikke burde være slitt på denne tiden, så fryktet jeg det.

Det endte med at jeg klarte å fomle opp nøkkelen, og tok ut og inn igjen batteriet. Og da funket heldigvis alt som normalt igjen, og jeg kunne entre bilen. Hutre hutre...

Siden har jeg kjørt flere turer med samme nøkkel uten problemer. Og bilen har heller aldri klaget på dårligt batteri.

Så hva skjedde her mon tro?
Er det batteriet som allerede er dårlig, og må skiftes?
Eller kan det være at nøkkelen gikk i "heng" og bare måtte "restartes"?
Er det noen andre som har opplevd noe lignende?
Hvor lenge har batteriet i nøkkelen vart for dere andre som har hatt en e-Golf lenge og har måtte skiftet batteri?
Vil bilen alltid varsle når nøkkelbatteriet er dårlig, eller gjelder det kun for nøkkelfrie løsninger?

PS! Selv om bilen var god og kald, så var nøkkelen passe varm, siden den hadde ligget i lommen min, innendørs hele tiden.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

urabus

Har keyless men har opplevd det samme. Byttet batteriet så forsvant problemet. Stusset litt påh holdbarheten på batteriet da første nøkkelen ble byttet batteri på ca 5-6000 km.

Ove

Hadde periodisk dette problemet, men nå er det mange måneder siden sist. Ser ut som det løste seg av seg selv.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Kent

Måtte bytte batteri på begge mine nøkler etter ca ett års tid. Men jeg fikk varsel i bilen om at batteriet begynt å bli slitent. Mulig det hadde holdt en stund til før de gikk helt tom, men kosta 35 kroner for to batterier eller noe, så var ikke noe å sjangse på. Batteriet går i allefall ikke "plutselig" tom uten forvarsel.
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

gamer73

jada nøklene våre er sikkert produsert før E-golf første gang var ferdigstilt så batteriene (og nøklene ) er sikkert årevis gamle. Skifte batteri er nok løsningen:) Selv er jeg notorisk dårlig på slikt...jeg pleier ikke skifte før det er null strøm igjen og det er like kjipt hver gang:(.....

Cherz

Har byttet nøkkelbatterier 3 ganger de siste 3-4 månedene på vår 2015 modell (med keyless). Det er veldig begrenset tid mellom varsel og at nøkkelen ikke fungerer - lite trivelig å lete etter små, flate batterier om morgenene...  :(

Er det andre som har opplevd noe lignende?

Bergen, Tesla Model S P882

sap_2000

Har 4/2015 egolf med keyless.
Fikk melding om lavt batteri på ene nøkkelen for en måned siden, og denne uka kom varselet på nøkkel nummer to også.

De holdt da hhv 10 og 11 måneder og 22/24 Kkm. Andre ikke-VW biler jeg har hatt med keyless kan jeg ikke erindre å ha byttet på.

Kjapt gjort å bytte batteri selv. Type batteri er CR2025
Ligger noen videoer på netter, bl.a denne.


http://youtu.be/cE4fx5pLNXo
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

SteinarSun

Sitat fra: Cherz på fredag 04. mars 2016, klokken 10:39
Har byttet nøkkelbatterier 3 ganger de siste 3-4 månedene på vår 2015 modell (med keyless). Det er veldig begrenset tid mellom varsel og at nøkkelen ikke fungerer - lite trivelig å lete etter små, flate batterier om morgenene...  :(

Er det andre som har opplevd noe lignende?
Byttet batteri for et år siden på begge nøkler, de funker ennå.
Kan jo tenkes at det er forskjellige kvaliteter på disse batteriene , i likhet med andre forbruksbatterier.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Cherz


Kan jo tenkes at det er forskjellige kvaliteter på disse batteriene , i likhet med andre forbruksbatterier.
[/quote]

Tenkte det samme, så gikk for Energizer sist - men det så ikke ut til å hjelpde det døyt...

Får høre med Møller, ønsker ikke at dette fortsetter.
Bergen, Tesla Model S P882

Coolio

Må også trykke på en av knappene på nøkkel FØR batteriet settes in for å nullstille nøkkelen.

dozern

Har keyless og fikk melding om å skifte batteri, byttet batteri, men nå funker ikke nøkkelen til hverken start eller åpne/låse-knappene. Reservenøkkelen funker.

Er det noe man må gjøre eller synce ved batteriskift? Fant ikke noe i manualen om dette...


Sent from my iPhone using Tapatalk

gamer73

jeg har fått melding om dårlig batteri siden september i fjor...han enda ikke gjort noe med det;) virker enda

nortrahof

Har en keyless E-Golf. Under service merket Gumpens Auto at det var feil i "reservenøkkelen" (som normalt ikke brukes). De hadde forsøkt å få liv i nøkkelen. Batteri hadde blitt skiftet og jeg hadde blitt informert om at nøkkelen var defekt.  (Garantiarbeid?)
Det var antakeligvis brukt et utladet batteri (slik skjer en sjelden gang at et nytt batteri er utladet)? Jeg skiftet batteriet på nøkkelen og nøkkelen virket med en gang.
Det er dårlig service å ikke sjekke den med et nytt batteri enda en gang.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA