Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bremselys i-miev ved bruk av B modus

Startet av SteinHolstad, tirsdag 05. januar 2016, klokken 12:15

« forrige - neste »

SteinHolstad

Jeg la merke til at bremselyset lyste ved bruk av B-modus på gearvelgeren i dag tidlig.  Mener å ha lest at vi skulle være oppmerksomme på at bremselys ikke lyste ved "motorbrems" - men på min 2015 modell så gjør det altså det. 

Er dette noe som er "nytt"  eller er det bare jeg som ikke har fått med meg dette før?
2015 - Mitsubishi imiev

larsk

Merket jeg også plutselig ved en tilfeldighet. Leeeeeeeeenge etter jeg fikk bilen.
Har en følse av at B har begrenset verdi - tror man "tjener" mer energi ved å sørge for at man ikke trenger å bremse. Altså "trille ut" farta istedet... 

At man ser ut som en dust som bremser i ett kjør i "B" gjør også sitt til at jeg ikke bruker det lenger :D
Bruker "C" og mindre trykk på gasspedalen.

Om dette er nytt på 2015 modeller eller ikke vet jeg ikke....

2015 Mitsubishi i-Miev (solgt via Nettbil)
2017 BMW i3
2023 Polestar 2
Elektrisk motorsag
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

SteinHolstad

Kjører også mest i C - men når det er glatt så synes jeg det er greit i bratte og glatte nedoverbakker å kunne få bremseeffekt på bakhjul for å ha mest mulig grep på forhjul.  Er det 2015 modell du også har - larsk?
2015 - Mitsubishi imiev

kaiat

I brukermanualen for 2015 iOn og C-Zero står det at bremselysene tennes dersom det regenereres kraftig nok. Det står ikke noe om dette for tidligere år, så det er nok en ny "feature" for 2015-modellene.

larsk

Sitat fra: SteinHolstad på tirsdag 05. januar 2016, klokken 12:54
Kjører også mest i C - men når det er glatt så synes jeg det er greit i bratte og glatte nedoverbakker å kunne få bremseeffekt på bakhjul for å ha mest mulig grep på forhjul.  Er det 2015 modell du også har - larsk?

Jeg kjører "old school" ned glatte bakker: småbremser med brekket :D håndbrems :D

2015 modell ja.

2015 Mitsubishi i-Miev (solgt via Nettbil)
2017 BMW i3
2023 Polestar 2
Elektrisk motorsag
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA