Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan nødåpne bakdørene innenfra ved brann

Startet av fredag, lørdag 02. januar 2016, klokken 16:55

« forrige - neste »

nie

Sitat fra: Brede på tirsdag 05. januar 2016, klokken 06:32
Sitat fra: nie på mandag 04. januar 2016, klokken 21:16
Sitat fra: Brede på mandag 04. januar 2016, klokken 18:41
Vanskelig å ikke virke nedlatende her, men jeg sier det likevel..

Det som slår meg i mange tråder, inkludert denne er: "er det ingen som leser manualen til bilen lenger?"

Den kan absolutt anbefales, kan dukke opp mange tips som kan hjelpe på om det skulle dukke opp problemer senere.  :)
Åpnings mekanismene fremme og bak er identiske å se til. Kall meg gjerne dum men det faller IKKE naturlig for meg å begynne å lese i manualen for å sjekke at den tekniske virkemåten faktisk ER lik.

Så nok en gang;
Tusen takk til trådstarter

FU73

Må si meg enig her. At noe så enkelt som en dør, med tilsynelatende vanlige håndtak for å åpne, burde ikke ha så spesiell måte for å komme ut i slike tilfeller. Dette skulle da i allefall være noe de gikk igjennom ved utlevering av bilen, eller kanskje med en melding på skjermen ved oppstart. 
2016 Model S 70D

TeslaK

2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

teslaz

Sitat fra: TeslaK på søndag 17. januar 2016, klokken 17:47
Noen som har testet den manuelle mekanismen?
Har testet den ja. Har fortalt ungene om disse for mer enn 2 år siden.(forsikkerhetskyld)
Det er heller ikke så knotette slik flere skal ha det til.............  ;)
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Cobos

Sitat fra: teslaz på mandag 18. januar 2016, klokken 00:54
Sitat fra: TeslaK på søndag 17. januar 2016, klokken 17:47
Noen som har testet den manuelle mekanismen?
Har testet den ja. Har fortalt ungene om disse for mer enn 2 år siden.(forsikkerhetskyld)
Det er heller ikke så knotette slik flere skal ha det til.............  ;)
Det betyr altså at de kan brukes uten at man ødelegger noe og det er dermed fritt fram for tørrtrening?

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

teslaz

Sitat fra: Cobos på mandag 18. januar 2016, klokken 09:43
Sitat fra: teslaz på mandag 18. januar 2016, klokken 00:54
Sitat fra: TeslaK på søndag 17. januar 2016, klokken 17:47
Noen som har testet den manuelle mekanismen?
Har testet den ja. Har fortalt ungene om disse for mer enn 2 år siden.(forsikkerhetskyld)
Det er heller ikke så knotette slik flere skal ha det til.............  ;)
Det betyr altså at de kan brukes uten at man ødelegger noe og det er dermed fritt fram for tørrtrening?

Cobos
Jepp
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

F_P

Som "hobbymekaniker" må jeg få påpeke at løsningen Tesla har på bakdørene (les: ingen vaier) slett ikke er uvanlig på nyere biler. Uten at det gjør det mindre idiotisk.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

EBjørnen

Jeg vrir dette emne litt over til parkeringsbremsen. Hvis bilen begynner å brenne inne i garasjen ( i vårt tilfelle er garasjen inne i huset.) da lurer jeg på hvordan jeg skal løse ut pbremsen for å slepe bilen vekk fra annet brennbart.
TMS 85D 2015.

sjokomelk

Hvis den problemstillingen oppstår, så vil brannvesenet trekke den ut på fire stive hjul på en eller annen måte. Du vil ikke ha tid til å låse opp bilen, gå inn i menyen og aktivere "tow mode", finne slepekroken og montere denne, finne en annen bil, slepetau og så trekke bilen ut av garasjen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

EBjørnen

Vi har to biler i garasjen og begge er sterk nok til å dra den andre, men neppe på stive hjul. Tenkte bare det kunne være  betryggende å en plan om hva som kan gjøres mens brannvesenet er på vei.
TMS 85D 2015.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA