Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Førerdøren åpnes «automatisk» - P85+

Startet av Tesla-Thor, tirsdag 10. august 2021, klokken 13:56

« forrige - neste »

Tesla-Thor

Det har oppstått en pussig «automatikk» på førerdøren i vår bil.
Når jeg trykker inn dørhåndtaket for at dette skal komme ut, og når jeg stopper og setter bilen i P, åpnes automatisk førerdøren.
Dette kan jo framstå som en støttende automatikk, men det skjer jo også når KeyFob får kontakt med bilen (eksempelvis når jeg tilfeldigvis går nært bilen med fob i lommen).  Oppfatter jo at dette er en eller annen SW eller elektronikk feil.
Jeg skal kontakte Tesla, men spennende å høre om noen har hatt lignende problemer, eller har tips om hva som er årsaken ?
Tesla P85+
Honda CRV

Rosstopher

Enten feil kalibrert dørhåndtak eller det må byttes. Når de bytter dørhåndtak og før de har kalibrert det, åpner døren seg når man dytter på det. Men hvis døren også åpner seg når den låses opp tyder nok det på at det er på tide med et 3. gen håndtak.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Muffinman

Bare en liten justering av posisjonen på mikrobryteren som åpner døra slik at håndtaket ikke trykker på den selv lenger. Har sikkert stått helt på grensen til ting har endret seg bittelitt over tid slik at dette skjer. Fikset på en halvtime om man har gjort det før, men det kan være greit å gå over ledninger og brytere når man først er inni der. Da kan man forebygge ting som holder på å skje.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA