Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Billig 16 A Type 2 ladekabel fra Bilia i Norge

Startet av Rio, lørdag 26. desember 2015, klokken 22:39

« forrige - neste »

Rio

Tenkte jeg skulle minne nye folk her på at Bilia (Volvo) selger 16 A ladekabler med CEE-kontakt til kr 3990,-. (Strømstyrke kan reguleres.) Da er det naturligvis 5 års reklamasjonsrett, som er viktig på slikt utstyr.

CEE–kontakt (Mode 2)
Art. nr.   Beskrivning   
31407096   8 meter, Max 16 A    
31407095   4,5 meter, Max 16 A    

Dersom man har en CEE-kontakt (blå 16 A industrikontakt) tilgjengelig så gir dette samme ladehastighet som andre løsninger.

http://accessories.volvocars.com/sv-se/V60/Accessories/Document/VCC-483010/2016/all/all/all

Denne er produsert av Mennekes, og virker å ha god kvalitet.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Truls Martin

LMOR, er dette samme som du har? Er du fortsatt fornøyd med den?
Fungerer strømstyrkejusteringen som den skal?
Jeg har bestilt meg en en X5 40e så trenger etterhvert en kabel til for lading i garasjen, men er avhengig av å kunne justere ned, da vi ikke lenger får legge opp mer enn 10a i fellesgarasjen. (Begynner å bli dårlig med kapasiteten i hovedtavle)



Sitat fra: Rio på lørdag 26. desember 2015, klokken 22:39
Tenkte jeg skulle minne nye folk her på at Bilia (Volvo) selger 16 A ladekabler med CEE-kontakt til kr 3990,-. (Strømstyrke kan reguleres.) Da er det naturligvis 5 års reklamasjonsrett, som er viktig på slikt utstyr.

CEE–kontakt (Mode 2)
Art. nr.   Beskrivning   
31407096   8 meter, Max 16 A    
31407095   4,5 meter, Max 16 A    

Dersom man har en CEE-kontakt (blå 16 A industrikontakt) tilgjengelig så gir dette samme ladehastighet som andre løsninger.

http://accessories.volvocars.com/sv-se/V60/Accessories/Document/VCC-483010/2016/all/all/all

Denne er produsert av Mennekes, og virker å ha god kvalitet.
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

LMOR

Sitat fra: Truls Martin på søndag 27. desember 2015, klokken 11:12
LMOR, er dette samme som du har? Er du fortsatt fornøyd med den?
Fungerer strømstyrkejusteringen som den skal?
Ja, det er nok den samme. Den fungere fint. Hadde problem er par ganger, men det var nok anlegget der jeg var på besøk.
Jeg har innstillingen på max i bilen, og bruker justering av A på kladden. Svigermor har 13A varianten, og den fungerer også bra. For å bruke 16A versjonen på tur, må du ha med en overgang til Schuko.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Kanon

Vurderer og bruke mennekes ladekladden til semifast innstallasjon. Er det noen som vet om den tåler og stå med CEE kontakten inneplugget 24/7 ?
Finner ingen direkte advarsel mot det i bruksanvisningen.

LMOR

Sitat fra: Kanon på søndag 27. desember 2015, klokken 12:56
Vurderer og bruke mennekes ladekladden til semifast innstallasjon. Er det noen som vet om den tåler og stå med CEE kontakten inneplugget 24/7 ?
Finner ingen direkte advarsel mot det i bruksanvisningen.
Så lenge den er riktig satt opp, så er det ingen grunn til at den ikke skal tåle det. Hvis det er løse koblinger derimot, så kan den bli varm, men da vil det skje allerede under første lading. Det blir ikke plutselig dårlig kontakt på en CEE kontakt som står i ro og er fast koblet til 24/7.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Kanon

Tenkte mest på elektronikken i selve kladden. Det vil jo være spenning på hele tiden, lampene lyser osv, ikke sikkert den er konstruert for slik bruk?


moonbuggy

Jeg har kikket endel på slike bokser og oppbyggingen av dem. Det er ofte samme innmat i faste installasjoner som "kladdene". 

Det er mekanisk slitasje på kladdene i bruk i tøffe værforhold ute som er det største problemet for kladdene under bruk, ikke innmaten. Personlig bruker jeg min 32A kladd som "fast" innstallasjon, uten en eneste "hickup" så langt (1 år). Jeg varierer strømuttaket etter behov.


LMOR

Min standard kladd har stått på kontinuerlig i snart 2 år. Ingen problem så langt.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged


nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Beckern

Har kabelen fra Volvo og kan bekrefte at den fungerer utmerket.
Bestillingen var derimot en utfordring for å si det mildt.
Først detter delemannen helt ut når du har noe annet enn Volvo. Han skal jo ha regnr må vite.
Deretter blir det store utfordringer når du skal ha en lader, eller ladekabel.
Til hvilken bil er dette da? Hvorfor skal du ha en volvo lader til den, passer den da.
Den koster jo alt for mye så det må han sjekke igjen. Også videre. Inntill lader, navn og tlf omsider er registert.
Og så roter de bort hele bestillingen. Leveransen tok 5-6 uker for noe som finnes på sentrallager.
Det var omtrent min erfaring med Bilia Økern.

"VO 31407095" er med 5m kabel og CCE kontakt. Kostet 4450,- i september i fjor.

Ara

#11
Gikk betydelig enklere for min del.
Ringte 08555 og kom i kontakt med en på delelageret på Fornebu. Han skjønte med en gang at det var snakk om en i3, uten at jeg hadde nevnt bil i det hele tatt  :) Hadde solgt mange slike til BMW eiere i det siste sa han.
Null problem å bestille, og fikk da 8m kabel med CEE kontakt til 3990,-
Fikk kabelen levert i butikken samme dagen.

geir__

Sitat fra: Ara på torsdag 04. februar 2016, klokken 10:10
Gikk betydelig enklere for min del.
Ringte 08555 og kom i kontakt med en på delelageret på Fornebu. Han skjønte med en gang at det var snakk om en i3, uten at jeg hadde nevnt bil i det hele tatt  :) Hadde solgt mange slike til BMW eiere i det siste sa han.
Null problem å bestille, og fikk da 8m kabel med CEE kontakt til 3990,-
Fikk kabelen levert i butikken samme dagen.

Omtrent lik erfaring som meg. Bestilte på Bilia Fornebu pr mail. Veldig god service! Jeg sa den var til i3. Var ikke førstemann jeg heller :)

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Truls Martin

Da har jeg også bestillt en. Kan bekrefte prisen, 3990,- på Bilia Lillestrøm
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA