Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trenger brukt Zebra batteri

Startet av Robert Walmann, torsdag 24. desember 2015, klokken 23:45

« forrige - neste »

Robert Walmann

Hei. Jeg er ny her. Nå ser jeg etter et brukt og velholdt Zebrabatteri til Think 2008-mod. Noen som har et til salgs?

Hilsen Robert

Porsgrunn

#1
Hei Robert

Jeg er ingen Think ekspert men kan prøve å gi deg litt hjelp allikevel.

Ta en telefon til disse folkene og hør om de kan sjekke for deg

http://www.elbilmek.no/index.php/service-og-reparasjoner

Disse kan kanskje også hjelpe deg

http://elbilhjelpen.no/htm/tjenester.html

Om du får orden på bilen bør du snakke med Elbilhjelpen om å få omprogrammert den slik at den behandler batteriet dit mer forsiktig for å bevare det lenger.

Det finnes også noen privatpersoner med masse erfaring og kunnskap om Think. Dersom du forteller hvor du holder til kanskje noen av dem kan hjelpe deg med en liten sjekk.

Lykke til

habazot

Her må andre korrigera meg dersom eg driv med misinformasjon, men eg trur ikkje det er aktuelt å bytta celler på eit Zebra batteri? Er ikkje dei forsegla og skal kun sendast til sentraleuropa for vedlikehald/reparasjonar?
Og etter det eg har fått opplyst er det lang ventetid, kostbart og ingen garanti på at batteriet kjem tilbake..
Dersom det er nokon som er i stand til å fiksa eit Zebra batteri trur eg vedkomande har gode tider i møte :)
Eg har eit batteri som eg tok ut av min 2008 modell, men eg trur det har ein intern isolasjonsfeil som vel er det vanligaste feilen på desse?
Bergen
- Think City 2008 - 43000km

froland

Hei! Finnes det noen mulighet for å få tak i nye Zebra batterier lenger? Rett fra fabrikken, mener jeg? Og hvis det er mulig, hvilke priser snakker vi da om? Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA