Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla app for Android Wear?

Startet av andreasmj, torsdag 24. desember 2015, klokken 10:06

« forrige - neste »

andreasmj

Hei,
Er det noen med litt kompetanse som klarer å se hvor langt unna ferdig denne appen er? Når man går inn på github står det at den ikke lenger fungerer pga endring i teslas api. Går det på det samme som VT med ny server hos tesla?

Hvis appen ellers er ferdig, er det ikke bare å se på koden til en annen 3. parts app og kopiere apien?
http://elekslabs.com/2015/03/apple-watch-vs-android-wear-time-to-drive-tesla-further.html
Link til github i artikkelen.
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

petersv

Burde gaa greit. Sikkert en eller annen lisens, men aa fikse sen og legge inn en pull request burde vaere greit.

andreasmj

Takk :) får sjekke med noen og se om det lar seg gjøre, evt begynne å lese java i romjula og prøve seg frem selv
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

petersv

Her er API-et https://github.com/jpasqua/TeslaClient

Det er sikkert det samme som er brukt vil jeg tro, så bare sjekke hva som er endret og se hva som må til. Jeg har desverre ikke tid nå før nyttår.

andreasmj

Takk for hjelpen petersv. Skal kikke litt på dette. Synd ikke det finnes en tilsvarende Remote S for android. Godt nytt år!
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

DaTwister


catomann

Jeg har laget en app til både tizen (galaxy gear s2) og pebble time, men har ikke giddet å legge de ut på de ulike storene.

Pebble appen er en fork av https://github.com/timdorr/tesla-time, har byttet ut informasjonen som vises til det som passer meg. Er litt paranoid av meg så har hardcodet brukernavn/passord i koden slik at jeg slipper å gå innom han som originalt laget appen sin nettside.

Tizen er laget fra scratch, men mangler litt funksjonalitet og utseende, men har lenge tenkt å ferdigstille denne helt.

Hvis det er noe folk faktisk vil ha så kan jeg alltids legge de ut..

DaTwister

Jeg vil gjerne se på den tizen appen. Hadde vært kult med de enkleste funksjonene fra klokka.

catomann

Sitat fra: DaTwister på lørdag 26. desember 2015, klokken 21:17
Jeg vil gjerne se på den tizen appen. Hadde vært kult med de enkleste funksjonene fra klokka.

Hva mener du er de "enkleste funksjonene" da? Hvis jeg skal kaste ut en version så er det greit å vite hva i allefall én person mener er minimum :)

DaTwister

Starte varme, låse opp/låse, og åpne ladeluka. Da er vel nesten alt dekket fra standard appen, bortsett fra blinking med lysa osv..

catomann

Sitat fra: DaTwister på lørdag 26. desember 2015, klokken 22:47
Starte varme, låse opp/låse, og åpne ladeluka. Da er vel nesten alt dekket fra standard appen, bortsett fra blinking med lysa osv..

Personlig bruker jeg bare appen til å se status på bilen. Gi meg et par uker, så skal jeg ha noe som du kan bruke. Er midt i flytting og ny arbeidssituasjon så ting tar litt tid :)

Har du s2 forresten?

-c

DaTwister

Nei, har gear s. Synes det er praktisk med høyttaleren osv, som s2 ikke har.

catomann

Sitat fra: DaTwister på lørdag 26. desember 2015, klokken 23:50
Nei, har gear s. Synes det er praktisk med høyttaleren osv, som s2 ikke har.

Da blir det straks litt verre med ekte debugging da jeg kun har S2 selv og Samsungs emulatorer er helt for jævlige..

Er du åpen for å debugge litt selv? Send meg gjerne en privat melding med epost-adressen din om du kan tenke deg å teste litt privat før det evt. blir en offentlig release..

Trallalala

Ser det er en ganmel tråd, men er det noen tilgjengelige Tesla apper for Tizen nå?

Tebbe

Jeg bruker en app som heter "induction" på android wear. Fungerer, men savner å kunne se SOC.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA