Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading mellom Alta og Kirkenes

Startet av Fellot, torsdag 22. oktober 2015, klokken 13:12

« forrige - neste »

Fellot

Jeg planlegger å kjøre fra Oslo til Kirkenes i juni med en Tesla X90D men det ser ut til at lademuligheter mellom Alta og Kirkenes er rimelig dårlig med unntak av en i Lakselv. Har noen erfaringer å dele med meg hvordan dette kan håndteres best mulig?

Kallisman

Innen juni kan det hende det dukker opp noe nytt. Mener det er noe på gang støttet av TOCN sitt ladefond. Ellers er Hurtigruta et alternativ siste stykket. Kjører man sakte nok bør man komme frem hvis man lader fullt i Alta. Bb klarte jo å kjøre langt over den distansen i Danmark, i 40 km/t med en Model S.
Jeg har tenkt på samme turen selv med P85D, men det ble ikke noe av det i sommer. Håper det blir tur neste sommer.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

Eip

Hei Fellot

Har kjørt denne ruta flere ganger.
Via finland også den korteste veien. 22kw lading i kargasniemi fra fortum. Her må du ha fortum brikke.
VIN: 509XX PD

N00b

Har du informasjon om X leveringer?

Tviler på andre enn SIG biler blir utlevert i Norge innen vi skriver fellesferie, første SIG ble levert i USA 19 desember

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA