Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekstralys på PHEV

Startet av LarsErikOsterud, mandag 21. desember 2015, klokken 11:19

« forrige - neste »

Finfyr

Sitat fra: jokke på torsdag 28. januar 2016, klokken 16:37
Fått satt inn xenon i fjernlys nå, det er utrolig forskjell  :)

Hvilke kan du anbefale?

jokke


pikleven

Sitat fra: Karl Naust på onsdag 20. januar 2016, klokken 22:36
Då har ledbaren min komt frå USA.

Den ser bra ut, men er ikkje prøvd endå. Eg har berre prøvemontert der eg vil ha den. Synest det såg bra og relativt nøytralt ut, men var litt trangt inne i opninga. Kan bli eit problem med brakettane. Nå skal eg bestille time og få montert. Kjem tilbake med erfaringar og bilete.


http://www.ebay.com/itm/171521055724?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT


mvh

Hei.
Er du fornøyd med led-bjelken? Har du merket noe til selvblending når den sitter så lavt? Vurderer noe av det samme selv.  :)

Karl Naust

Hei. Eg er veldig fornøgd. Har ikkje fått testa ut skikkelig, men føler ikkje at eg blir blenda. Ja, vegen blir lyst opp rett framfor meg. Men det viktigaste er at eg får skikkelig lys ut i sidene samt god spoteffekt. Har ein plan om å måle lumen med og uten ledbar i avstand framfor og side berre eg får tid ein kveld.


MikaelØ

Jeg monterte Rigid Dually på min 2011 Outlander. Veldig små LED lykter med bra lys. Ser for meg att jeg tar dem av og monterer dem bak grillen ved skiltet når jeg får PHEVen. ¨



Link til lyktene
http://www.lysstyrke.no/produkt/ekstralys/rigid-e-merket/dually-og-d2-1/rigid-dually-sett
2016 Mitsubishi Outlander Instyle+ PHEV

pikleven

Da var led bjelken på plass her og. Kledde av fronten i går, og det tok selvfølgelig litt tid. Veldig greit å ha med seg en kompis. Det er ikke vanskelig bare man skjønner gangen i det, så skulle jeg gjøre det en gang til vil jeg vel bruke en god halv time. Litt plunder med å tilpasse feste på bjelken, da denne tipper litt forover. Måtte skjære vekk litt plast innvendig, men det synes ikke. I min iver glemte jeg å ta bilde med bjelken montert før vi hang på plasten igjen. Bryteren virker på meg nesten umulig å få inn i kupeen, så den satt jeg rett under panseret. Når det gjelder selve lyset ble det en rimelig god forbedring. Mulig jeg mister noe lys siden den sitter bak grillen.

PHEV-ftw

Denne plasseringen vil vel ikke fungere dersom man har Multi Around Monitor, da sitter det vel et kamera i veien?

pikleven

Kamera sitter i forkant. Du ser det på nederste bilde. Mulig jeg mister noe lys, men det er ikke synlig i form av skygger i lysbildet.

MikaelØ

Hvor fant du styrestrømmen? Er det egen utgang i sikringsboksen?
2016 Mitsubishi Outlander Instyle+ PHEV

pikleven

Styrestrøm er tatt fra sikring til orginalt fjernlys. Ikke egen utgang.

Hottentotten90

Hvordan har du festet selve led bar til bjelken? selvborende skruer eller boret hull og så brukt bolt og mutter?

pikleven

Det passet med eksisterende hull i bjelke og medfølgende bøyle. Bolter og muttere. Mener å huske at jeg måtte legge noe under medfølgende bøyle da bjelke/støtfanger *tipper* noe forover slik at det blir festet noenlunde vannrett.

leafnor

#42
@pikeleven, jeg tok ut strøm slik du gjorde i dag. Feilet i kobling av styrestømmen på sikringem til fjernlyset. Det er negativ pool der, jeg koblet som at det var positiv.
Virket derfor ikke som tenkt da jeg skulle prøve.
Får koble om i morgen.

Jeg tok ikke av hele fronten, men "jobbet" meg ned fra toppen. Bøyde meg et par jern som jeg festet til brakett for en kjøleradiator "der inne".

Bilen 4 år nå, og likte ikke å se all rusten som var i emning i fronten. Smurte på Owatrol der jeg kom til.


Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

tessy

Når jeg bestilte 2018 PHEV hos Motorforum Bergen, bestilte jeg med ferdig montert Led bar, noen som vet hva de pleier å montere? Kostet 12.500,- ferdig montert, så bør være skikkelige greier :-)

leafnor

Sitat fra: tessy på lørdag 14. oktober 2017, klokken 22:13
Når jeg bestilte 2018 PHEV hos Motorforum Bergen, bestilte jeg med ferdig montert Led bar, noen som vet hva de pleier å montere? Kostet 12.500,- ferdig montert, så bør være skikkelige greier :-)
Ser det at forhandlere leverer nybilen med en led-bar. Men, hvordan er det her med godkjenning, for er det egentlig OK i og med det skal være to ekstralys. Hva gjør man på første EU-kontroll om det blir en anmerkning? Eller er det ingen sak?
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA