Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Men i Norge må man jo være narsissistisk sosiopat for å kjøpe elbil...

Startet av iOnas, fredag 18. desember 2015, klokken 09:41

« forrige - neste »

iOnas

Fant dette utsagnet i på dn.no i dag:

"Men i Norge må man jo være narsissistisk sosiopat for å kjøpe elbil og føle seg berettiget til å tilrane seg hundretusener av kroner fra felleskassen."

http://www.dn.no/d2/2015/12/17/1220/Min-arbeidsplass/-i-norge-m-man-jo-vre-narsissistisk-sosiopat-for--kjpe-elbil

Jeg vet ikke om det er humoristisk ment, men jeg lo da jeg leste artikkelen :-)


mvh
Narsisstsisk sosiopat
Bosted: Nordmøre.


Ferry

Vel, da er jeg en narsissistisk sosiopat uten å være klar over det. Men alle dere der ute skal vite hvor mye jeg koser meg med alle pengene jeg har spart. Først 80.000 i spart moms, deretter titusener pr. år. Jeg spiser og drikker alt jeg klarer. Pengene vil ingen ende ta. Mengden bare øker, jeg klarer ikke å holde tritt med besparelsen. Snart drar jeg ei uke til varmere strøk, og det utgjør ikke mer enn noen måneders bensinbesparelse. So long, suckers!

BobbyBrown

Jeg gruer meg til å få elbilen min. Hvordan skal jeg få utgiftene til å strekke til:(

Ferry

Jeg føler med deg, BobbyBrown! Men du har ikke hørt det verste ennå, er jeg redd. Pga. at jeg slipper å skrape is, har bilen sjelden på service, slipper å kjøre innom bensinstasjoner og kan kjøre i kollektivfeltet. Dette til sammen sparer meg så mye tid at jeg har kommet i skade for å jobbe for mye. Så i tillegg til de før nevnte ulemper så har jeg sett meg nødt til å overføre en uke ferie til neste år, i tillegg til over 150 t innarbeidet. Så jeg må starte juleferien allerede nå, og det ser ut til at den uka i varmere strøk kanskje må utvides til to eller i verste fall tre uker. Nå skal det i ærlighetens navn også nevnes at jeg brukte noe av besparelsen på en elsykkel. Denne viste seg å fungere fint til jobb, så da sparer jeg enda mer. I tillegg er jeg kommet i bedre form og jobber både lenger og mer effektivt. Dette i sin tur førte til en lønnsforhøyelse. Som igjen gav meg råd til å kjøpe enebolig der jeg sparer mine egne penger framfor å betale husleie. Så nå sitter jeg her da, med høyere inntekt, mindre utgifter, bedre helse og utsikter til et lenger liv. Og med et lenger liv påfører jeg samfunnet enda større utgifter til pensjon, som om det ikke var ille nok med frafall av avgifter.
Men en ting vil jeg til slutt si. Hadde jeg på forhånd vært klar over hvor sosiopatisk man blir av elbil, så hadde jeg heller kjørt diesel og kanskje begynt å røyke i tillegg. Men nå er jeg nødt til å stikke til fjells. God jul , alle sammen!

fredag

Sitat fra: iOnas på fredag 18. desember 2015, klokken 09:41
Fant dette utsagnet i på dn.no i dag:

"Men i Norge må man jo være narsissistisk sosiopat for å kjøpe elbil og føle seg berettiget til å tilrane seg hundretusener av kroner fra felleskassen."

http://www.dn.no/d2/2015/12/17/1220/Min-arbeidsplass/-i-norge-m-man-jo-vre-narsissistisk-sosiopat-for--kjpe-elbil

Jeg vet ikke om det er humoristisk ment, men jeg lo da jeg leste artikkelen :-)

Åndssvakt.

Men hvordan skal vi da diagnostisere de som kjører dieselbiler, selv om de vet om utslippsjuks, drivhuseffekt, en halv million europeere som drepes hvert år av luftforurensing, dieselpartikler som i likhet med asbeststøv går rett forbi kroppens forsvar og rett inn i cellene?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Beckern

Sitat fra: fredag på lørdag 19. desember 2015, klokken 21:26
Sitat fra: iOnas på fredag 18. desember 2015, klokken 09:41
Fant dette utsagnet i på dn.no i dag:

"Men i Norge må man jo være narsissistisk sosiopat for å kjøpe elbil og føle seg berettiget til å tilrane seg hundretusener av kroner fra felleskassen."

http://www.dn.no/d2/2015/12/17/1220/Min-arbeidsplass/-i-norge-m-man-jo-vre-narsissistisk-sosiopat-for--kjpe-elbil

Jeg vet ikke om det er humoristisk ment, men jeg lo da jeg leste artikkelen :-)

Åndssvakt.

Men hvordan skal vi da diagnostisere de som kjører dieselbiler, selv om de vet om utslippsjuks, drivhuseffekt, en halv million europeere som drepes hvert år av luftforurensing, dieselpartikler som i likhet med asbeststøv går rett forbi kroppens forsvar og rett inn i cellene?

Er dette ment å være en parodi eller ramma alvor?

TorC

Kan ikke noen som har tilgang være så snill å legge ut teksten fra artikkelen!

Jeg føler meg som den ene tosken som ikke skjønner sluttpoenget i en vits alle andre ler av.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

arthur

Du er nok ikke den eneste tosken her som gjerne skulle ha lest hva denne saken dreier seg om.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

arnejorg1

Det kunne sikkert kommet på ett ut økonomisk hvis jeg hadde holdt meg til eldre diesel og bensinbiler. Men når jeg kjører el vet jeg ihvertfall at jeg kan kjøre en tur uten å tenke på at jeg må betale for bensin og bompenger. Jeg bor på Løkken og kjører ofte til Trondheim. Det er ikke billig med bensinbil.
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA