Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

imponert over baggasjeromsplass med senket gulv:)

Startet av gamer73, onsdag 16. desember 2015, klokken 12:03

« forrige - neste »

gamer73

For å få inne barnevogn så var det i forrige uke nødvendig for meg å fjerne det "falske" gulvet i golfen...og satan i...det ble utroolig mye mer plass baki. Man må riktignok fjerne hattehyllen også for å lett få en barnevogn inne, men men. Ut måtte ladekabler..hattehylle og jekk etc..(hva skal man med jekk når man ikke har reservedekk? hehe)...

I tillegg til god plass er det nå MYE bedre å ha handleposer baki der. Den nye bunnen er jo såpass ruglete at posene sitter godt, og i tillegg er nå høyden opp til baggasjeromsposehengerne perfekt (før var dem for lav og posene kunne lett hekte seg selv av)....

Så UT med det falske gulvet og opplev en ny bil! :)

Ourasi

Både meg og min firbente venn er enig med deg ang. plass på nederste trinn, men noen bør seriøst lage en bagasjeromsmatte som passer når man har gulvplaten på nederste innstilling....

Om noen kjenner til en slik matte, så håper jeg dere deler info..
Golf GTE 2015 Carbon

Gordon Retriever

En slik matte finnes - Gytis Autek har f.eks. to varianter. Se etter "bagasjeromsmatte hatchback nedre" i undergruppen "Golf VII", ikke let under "e-Golf".

Ourasi

#3
Takk for påminnelsen, har vært der inne før, og stusset litt på dette med øvre og nedre da jeg browset utvalget. Da jeg nå ikke lenger har Golf 6 men E-Golf/Golf 7, lurer jeg ikke lenger på dette, men hadde glemt mitt korte Gytis besøk :P

Håper gummi varianten lever opp til forventningene, for denne er nå bestillt, plastutgavene er litt glatte og lette for hundebruk (selv den hos Gytis med antiskli, antiskli delen er for liten). Ren gummi er antiskli i seg selv, og bonuset er at det virker støydempende.

Om noen trenger en Øvre orginalmatte, ubrukt, så har jeg en ;)
Golf GTE 2015 Carbon

elektro

Derfor jeg kjøpte uten Dynaudio..  :) Jekken har jeg pælma og kablene henger fint i hver sin VW tøypose i posehengerne på den ene siden. Da går TKF Joggster Twist rett inn uten å ta av hattehyllen, med sportsvogn/sittedelen, that is..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

gamer73

Ja en baggasjematte hadde gjerne ikke vært så dumt....det kan jo fort bli grisete med vogner inni bak etc...lurer på om jeg må skaffe en slik gummimatte selv..noen som har en direkte link?


egolfer

#7
Hei!

Venter på bilen min og fikk opplyst av Møller at matten som følger med bilen passer på begge to instillingene.
Stemmer ikke det?
VW eGolf 2016 med VP

Ourasi

#8
De sa vel det samme til meg, "den blir bare litt bøyd" og "går fint det" var det jeg fikk. Resultatet var nok ikke så enkelt, relativt stiv plast som den var tok det meg 2 sekunder å finne ut at det ble bare rør og at den ble stående i spenn, samt vippe opp hele tiden. Med hund som passasjer ville dette bare bli tull, ikke sjans i havet å få den til å ligge og dekke og skråplanet inne ved seteryggene ga 10cm luft under matta i bakkant.

Tror ikke VW har en for nedre posisjon, og den orginale til golf 7 som jeg kjøpte med min bil, må kuttes og manipuleres ekstremt med varmepistol for å bli liggende. Jeg skal ha orginal "perfectfit" på ny bil, klipp og lim er greit på gammel. Anbefaler deg å ikke ødelegge orginalen, og heller legge 800 spenn i en ekte gummimatte laget for nedre posisjon... Link til orginalmatte Øvre hos VW nettbutikk identisk med den jeg kjøpte med bilen, ikke fanken om den passer, da skal du myse med øynene og stå ti meter unna.. Nedre eksisterer ikke der..: https://www.volkswagenbutikken.no/shop/no/vw/volkswagen-tilbehor/innvendig-utstyr/gummi-og-tekstilmatter/bagasjeromsmatte%3B-vw-golf-vii-5g0061161-p

Skal du bruke nedre, hele tiden, så ikke kast bort tid på å forsøke å få orginalmatta til å passe, spar deg grå hår og sitt med den rette matta når bilen leveres. Skal jeg være 100% ærlig, så passer den ikke i det hele tatt imho.. :D

Linker til disse finner du i posten min litt lenger opp..
Golf GTE 2015 Carbon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA