Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

carnet

Startet av aageaasved, onsdag 16. desember 2015, klokken 07:56

« forrige - neste »

Elmo

Jeg fikk pushet oppdateringen (ver 2.2.0) til min Samsung/Android automatisk.
Men så jeg noen forbedring ??  Ikke så langt. Men rel.note skriver de "forbedret API i server" så man kan jo håpe.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

MikkeBoomBoom

Fikk denne mailen fra VW:

i forbindelse med produktforbedringer stiller vi en ny versjon av Car-Net e-Remote-appen til din disposisjon. Oppdater appen slik at den kan brukes av Car-Net e-Remote.

Oppdateringen er gratis, og kanlastes ned via følgende koblinger.


Skrev da en mail til kundehenvendelser@moller.no og lurte på om appen var blitt gratis igjen. Dette måtte de dessverre avkrefte. "... men tjenesten vil dessverre ikke bli gratis"

Likevel, når jeg installerte oppdateringen så er jeg på "nett" igjen. Så muligens er det et eller annet hull som ikke er "tettet" eller så vil dette bli "tatt" ved en senere anledning.

kasmir

Da hentet jeg nye iOS oppdateringen. Intet nytt å melde.
Men i app store er det bilde av en e-manager. Er dette forbeholdt e-Golf ?


Håkon Arnesen

Nå har jeg prøvd den nye oppdatering, og klimastyringen virker fortsatt ikke.
Håper så mange som mulig klager til Møller.
Er det mange som har fått redusert rekkevidde etter sw oppdatering høsten 2014? Da vil jeg gjerne ha tilbakemelding. Vi har satt NAF på saken.

hstad

Sitat fra: kasmir på tirsdag 19. januar 2016, klokken 11:03
Da hentet jeg nye iOS oppdateringen. Intet nytt å melde.
Men i app store er det bilde av en e-manager. Er dette forbeholdt e-Golf ?

E-manager, eller E-styring som det heter på norsk er tilgjengelig den, ihvertfall på iphone. (under avgangstid)
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

snhansen

Opplever at app og pc har blitt enda mer ustabilt etter siste oppdatering. Håper at det bare er innkjøringsproblemer :-\ Er merkelig at det ikke blir bedre med så mye fokus som er satt på saken... Virker som om møller er like fortvilt som vi brukere er. Det er jo ikke helt betryggende :-[ Får gi den siste oppdateringen noen dager, krysser fingrene  ::)
E-up 2016-18
Leaf 2018-19
Tesla model 3 LR

pladask

Sitat fra: hstad på tirsdag 19. januar 2016, klokken 17:52
Sitat fra: kasmir på tirsdag 19. januar 2016, klokken 11:03
Da hentet jeg nye iOS oppdateringen. Intet nytt å melde.
Men i app store er det bilde av en e-manager. Er dette forbeholdt e-Golf ?

E-manager, eller E-styring som det heter på norsk er tilgjengelig den, ihvertfall på iphone. (under avgangstid)

Jeg har kun lading og klima der... Har nyeste app for IOS (kom 19. Januar) men bil fra mars 2014. Kanskje det har noe å si?

snhansen

Sitat fra: pladask på onsdag 20. januar 2016, klokken 15:39
Sitat fra: hstad på tirsdag 19. januar 2016, klokken 17:52
Sitat fra: kasmir på tirsdag 19. januar 2016, klokken 11:03
Da hentet jeg nye iOS oppdateringen. Intet nytt å melde.
Men i app store er det bilde av en e-manager. Er dette forbeholdt e-Golf ?

E-manager, eller E-styring som det heter på norsk er tilgjengelig den, ihvertfall på iphone. (under avgangstid)

Jeg har kun lading og klima der... Har nyeste app for IOS (kom 19. Januar) men bil fra mars 2014. Kanskje det har noe å si?

Merkelig, jeg har e-up 2016. Den har alle 3 valgene på e-styring. Lading, klima og avgangstid. Lastet ned appen i går, så det er siste utgave. Det virker jo merkelig at du ikke skal ha denne muligheten på en 2014 modell, så lenge du kan styre klima og lading fra appen :-\
E-up 2016-18
Leaf 2018-19
Tesla model 3 LR

Terjer

Det er ikke avgangstid i app/nettside på e-up fra første halvdel av 2014, kanskje alle 2013 og 2014 modeller mangler det.
VW e-up!
MG4

aageaasved

#24
Hei Åge!                                                                           
                                                                                     
Vedrørende din henvendelse.                                                         
                                                                                     
Car Net-appen har i den siste tiden dessverre vært svært ustabil.  Dette er et     
problem Volkswagen er veldig klar over, og det jobbes for tiden hardt med å rette   
på problemene.  Car-Net-systemet er midt i en overgang der fabrikk slår sammen     
portalene Guide&Inform og e-remote. Årsaken til dette er for å sikre bedre         
brukervennlighet og bedre stabilitet for brukerne i fremtiden.                       
                                                                                     
Dette fører dessverre akkurat nå til en del feilmeldinger og at tjenesten ikke     
fungerer som normalt.                                                               
                                                                                     
Inntil videre er det dessverre ikke annet vi kan gjøre enn å beklage og be om     
forståelse for at sammenslåingen vil kunne ta litt tid, og at vi dessverre ikke har
noen definitiv løsningstid fra fabrikk på dette. Vi ønsker naturligvis at Car-Net
tjenesten skal leveres med den kvaliteten som forventes, og håper at fabrikk vil   
løse utfordringene knyttet til bruk av app og webportal så fort som mulig.         
                                                                                     
Når det er sagt har vi fått beskjed fra Volkswagen at appens stabilitet skal være 
bedre fra i dag i forhold til den siste tiden, men noen endelig løsning har vi     
fremdeles ikke fått fastslått datoen på.                                         
                                                                                     
Vi beklager igjen problemene dette har medført, og håper på din tålmodighet, og 
forståelse for nødvendigheten av å forbedre tjenestene slik de er i dag.         
                                                                                     
Vennlig hilsen                                                                       
x                                                                     
Kundeservice                           

Elmo

Sitat fra: pladask på onsdag 20. januar 2016, klokken 15:39
Jeg har kun lading og klima der... Har nyeste app for IOS (kom 19. Januar) men bil fra mars 2014. Kanskje det har noe å si?
Sitat fra: Terjer på torsdag 21. januar 2016, klokken 09:34
Det er ikke avgangstid i app/nettside på e-up fra første halvdel av 2014, kanskje alle 2013 og 2014 modeller mangler det.

Det stemmer. Og det ar uavhengig av APP-versjon.
Jeg har to bilen, levert hhv jan.2013 og des.2014. I samme APP ser jeg avgangstider på 2014 men når jeg bytter til 2013 så er de borte.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

kasmir

Sitat fra: Elmo på torsdag 21. januar 2016, klokken 15:43
Sitat fra: pladask på onsdag 20. januar 2016, klokken 15:39
Jeg har kun lading og klima der... Har nyeste app for IOS (kom 19. Januar) men bil fra mars 2014. Kanskje det har noe å si?
Sitat fra: Terjer på torsdag 21. januar 2016, klokken 09:34
Det er ikke avgangstid i app/nettside på e-up fra første halvdel av 2014, kanskje alle 2013 og 2014 modeller mangler det.

Det stemmer. Og det ar uavhengig av APP-versjon.
Jeg har to bilen, levert hhv jan.2013 og des.2014. I samme APP ser jeg avgangstider på 2014 men når jeg bytter til 2013 så er de borte.

Vi fikk levert Nov.2014 og har ikke avgangstider....

Elmo

Sitat fra: kasmir på fredag 22. januar 2016, klokken 11:29
Vi fikk levert Nov.2014 og har ikke avgangstider....
Det er ganske utrolig.  Tror det kom på sommeren 2014
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Terjer

VW synes jeg sitter for mye stille på jobben, så da hender det rett som det er at Car-Net slår til å sender meg ut på en liten trimtur.
VW e-up!
MG4

snhansen

Noen andre som opplever at carnet appen fungerer ;) Har vært operativ i 2 dager nå, både fra app og pålogging via PC. Er det lov og håpe... ;D
E-up 2016-18
Leaf 2018-19
Tesla model 3 LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA