Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny stereo i buddy

Startet av dmatre, torsdag 06. mai 2010, klokken 20:14

« forrige - neste »

dmatre

Hei

Lyden er jo ganske skrøpelig i Buddy.

I min modell har bilstereoen utgang for REAR/SUB på baksiden, som betyr at det kan tilkobles en ekstern effektforsterker eller en subwoofer.

Er det noen som har forsøkt dette? Byttet dere da fronthøyttalere også? Antar at det er nødvendig.

Dagfinn
2009 Buddy

ØysteinBuddy

Dette har flere gjort noe med, du kan bruke den spilleren du har og koble til en liten, aktiv subwoofer.
Dette i kombinasjon med nye høyttalere foran gir et helt annet lydbilde.
Skal ikke mye til for å få bra lyd i Buddy, så ikke overdriv under innkjøp ;)

En mulighet er å kjøpe et hakk større høyttalere og felle ned i dashbordet. Stiv opp dashen med f.eks en tynn finerplate for å unngå ulyd. Da kobler du også vekk de originale.

Lykke til og spør gjerne oss på Pure Mobility (ElBil Norge) om du lurer på noe.
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

Hans Håvard Kvisle

Forrige modell hadde god lyd som ekstrautstyr.
I tillegg til litt bedre høytalere i A-stolpedekslene er det kraftigere høytalere på dashbordet under frontvinduet. Det gjør virkelig susen. Jeg kan love at ingen opplever min elbil som lydløs.

Tipper at det fortsatt er folk på serviceavdelingen i Pure Mobility som kjenner til hvordan dette gjøres, uten at det spruter for mye søle opp i høytalerne på dashbordet.
St.Hanshaugen

dmatre

Takk for tips! Kan være jeg kommer innom dere for å få tips om dette med montering og oppstiving av dashbordet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA