Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nissan Leaf 12- Norsk - Garanti?

Startet av TrondheimsLeaf, onsdag 09. desember 2015, klokken 18:00

« forrige - neste »

TrondheimsLeaf

Hei.

Tenker på å kjøpe en brukt LEAF 2012 mod. I serviceheftet er det bare tatt 2. års service, ser ikke noe 1. års service der. 2 års service ble tatt september 14. Bilen er ny juli i 12.

Er garantien fortsatt der?

Jejl

#1
Garantien gjelder fortsatt, men hvis det oppstår en feil som skyldes den manglende servicen er det tvilsomt at den blir dekket.

AppleKnocker

Det bør legges til at service på Leaf er å si abrakadabra til en liste med sjekkpunkter, fylle bremsevæske ved behov og skifte pollenfilter.

Jeg gleder meg til den dagen en forhandler blir nødt til å bevise at manglende utførelse av ett av disse sjekkpunktene er årsak til en feil.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

TrondheimsLeaf

Så garantien gjelder selv om serviceintervallene ikke er fulgt opp? Er batteriene jeg er bekymret for.

Bjoris

Det er ingen vedlikehold av batteriene så de kan umulig komme noen vei med det, samtidig er sjansen for at du trenger garantien til batteriet mikrskopisk. Leaf batterien svikter nesten aldri, de mister kapasitet, men der har Nissan lagd seg en meget romslig regel som bare vil kunne inntreffe om bilen blir utsatt for ekstrem varme...

AppleKnocker

Sitat fra: Sindresl på onsdag 09. desember 2015, klokken 18:53
Så garantien gjelder selv om serviceintervallene ikke er fulgt opp? Er batteriene jeg er bekymret for.

Som det blir sagt over, så gjelder ikke garantien feil som skyldes at serviceintervallene ikke er oppfylt. Men det er forhandleren som må bevise årsakssammenhengen. Lykke til med det!
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA