Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ut på tur med Geo Prizm

Startet av Bly, tirsdag 04. mai 2010, klokken 18:46

« forrige - neste »

Bly

Bare noen ord om en helgetur fra Grimstad til Tysvær (Haugesund) med "Chevyen" Bilen er en standard fire dørs sedan registrert for 5 personer. Den har fått en ny Li-pakke på 42,5kWh. Spenninga er på 370Volt, og motoren er på 50kw. (+noe pga, økt spenning) Bilen veier 1500kg, og kommer greit opp i toppfarta som er tett oppunder 140km/h Turen er på 360km, så vi la opp til en overnatting på hytta til svigerfar i Kvinesdal. her ladet vi med 32A 3-fas, (12kw lading). På tilbaketuren hadde vi også en 2,5timers stopp der for å lade. Bilen er helt nydelig å kjøre, og har nok av krefter. Jeg testet den litt i den ene undersjøiske tunnellen mellom Stavanger og Haugesund. Med to voksne, to barn, og stappet bagasjerom holdt bilen 100km/t opp hele tunnellen.
rekkevidden testet vi ikke nå, men lengste strekk mellom ladinger var noe over 200km. Etter denne turen sitter jeg igjen med en følelse av at utviklingen av el-biler har stått stille de siste 16 årene. Putt Li- batterier i en av de gamle amerikanske elbilene, og du har en el-bil som er helt på høyde med / eller godt foran det som produseres nå. Nå er det på tide at bilprodusentene våkner opp, og får fart på sine el-bil planer.
Toyota TACOMA Electric Pickup 1996. 250km rekkevidde

BauDemo

Absolutely fantastic!
Did you use a 3 phase charger, or several smaller single phase chargers to achieve 12kW?
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

Bly

I use several small single phase chargers
Toyota TACOMA Electric Pickup 1996. 250km rekkevidde

BauDemo

Do you mind sharing the brands and models?
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

Ken

Fantastisk Svein. Så bra at du er modig og satser stort i dine elbil prosjekter.

Etter å ha sett "Who killed the elecric car?" idet siste er det klar at endret lovverk kan framskynde voldsomme utviklinger. Forby fossil biler nå!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Imponerende, og fristende.

100 km/t opp rennfast er ikke annet enn imponerende. Det er seige bakker der til og med motorsykkelen min sliter med å nå 200 indikerte km/t.

På slettene klarer den til sammenligning 260 indikerte Km/t
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ken

Dette er høyst ulovlig Elektrolux >:(
Kjøp deg en simulator fra Boogie :)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Ken

#7
Nå har jeg sett bilen som er veldig fin. Svein var på vei til Stavanger fra Grimstad, noe han kunne klare på en lading.

Henry i klubben har prøvd den og påstår at den er nesten like god som hans El Porsche som han kjører mens han er i Statene.  Bilen hans er en ombygd bensin bil konvertert av et spesialist firma i USA. Sveins GeoPrizm er en fabikk ombygd Toyota av US Electricar 16 år siden.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA