Skrevet av Emne: Én e-up færre på veiene  (Lest 2244 ganger)

3irikur

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 387
    • Vis profil
Én e-up færre på veiene
« på: tirsdag 08. desember 2015, klokken 11:30 »
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Autowinder

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1016
    • Vis profil
Sv: Én e-up færre på veiene
« Svar #1 på: tirsdag 08. desember 2015, klokken 12:24 »
Godt det gikk bra med føreren, og betryggende at det skyldes brukerfeil og ikke forhold ved bilen.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Elmo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7890
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: Én e-up færre på veiene
« Svar #2 på: tirsdag 08. desember 2015, klokken 13:25 »
Men det skaper vel enda en diskusjon om elbil og brannfare, når de skriver  (sitat):
"En stund etter kollisjonen tok bilen, en el-bil, fyr." (min utheving).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 160.000 km. To fremdeles i daglig drift.
Har også en eUp 2015, gått 75.000 km, og "fikk" Tesla Model 3 i mars 2019.

tutti

  • Gjest
Sv: Én e-up færre på veiene
« Svar #3 på: tirsdag 08. desember 2015, klokken 14:28 »
Hvis dette skjer igjen så husk at man må gi gass og kjør ut av planovergangen med en gang. Bommene er nemlig laget slik at de lett knekker når en bil kjører på dem. Ikke bli stående og prøv å dytte med armene slik denne karen prøvde seg på!

Brannen kan skje i etterkant pga. gnistregnet fra stål som skraper mot hverandre i kollisjonen.

Dersom denne sjåføren i tillegg ignorerte lys og lyd signalene som skal melde fra før bommene gikk ned, så kan dette bli en dyr opplevelse for han.
« Siste redigering: tirsdag 08. desember 2015, klokken 14:31 av tutti »

Espen Hugaas Andersen

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 6277
    • Vis profil
Sv: Én e-up færre på veiene
« Svar #4 på: onsdag 09. desember 2015, klokken 09:02 »
Brannen kan skje i etterkant pga. gnistregnet fra stål som skraper mot hverandre i kollisjonen.
Mitt inntrykk er at brannen startet når bergingsbilen forsøkte å vinsje bilen ut på veien. Man kan se det litt utifra bildene. Etter kollisjonen ligger bilen ett stykke fra veien, mens når brannen startet ligger bilen rett ved veien.
Model X 100D.

Panzer UP

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 73
    • Vis profil
Sv: Én e-up færre på veiene
« Svar #5 på: onsdag 09. desember 2015, klokken 10:38 »
På innsiden av bommene på planoverganger så står det at man skal kjøre ned bommen ved nød.
Hvordan funker det med city brems funksjonen da?? Min bil bråbremser foran bommene i parkeringshus og jeg antar at den vil gjøre det på en planovergang også.
Folkevogn eOPP

Autowinder

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1016
    • Vis profil
Sv: Én e-up færre på veiene
« Svar #6 på: onsdag 09. desember 2015, klokken 18:18 »
Da blir det å legge inn revers og rygge ned bommen bak tenker jeg ;)
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Coolio

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
Sv: Én e-up færre på veiene
« Svar #7 på: torsdag 10. desember 2015, klokken 10:11 »
City nødbrems trer i kraft når du ikke foretar deg noe (som om du ikke vet at det er noen hindring), om du bremser eller gir gass overstyrer du dette systemet (at DU har kontrollen) og ville kunne kjøre på hindringer.

Elmo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7890
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: Én e-up færre på veiene
« Svar #8 på: torsdag 10. desember 2015, klokken 10:49 »
City nødbrems trer i kraft når du ikke foretar deg noe (som om du ikke vet at det er noen hindring), om du bremser eller gir gass overstyrer du dette systemet (at DU har kontrollen) og ville kunne kjøre på hindringer.

Jeg vet at det du sier gjelder hvis du bremser, men trodde ikke det også gjelder hvis du gasser.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 160.000 km. To fremdeles i daglig drift.
Har også en eUp 2015, gått 75.000 km, og "fikk" Tesla Model 3 i mars 2019.